Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 juli 2017

Luchtig

Wat een leuke dag vandaag! Wat een inspiratie en ontmoetingen in en rondom de winkel. Het was vandaag echt druk en het leuke is dat klanten die even moeten/willen wachten met elkaar in gesprek komen en elkaar verder helpen. Facebook-vrienden treffen elkaar onverwacht in het echt en uit de verschillende tassen komen de leukste projectjes. Vrijwel iedereen heeft vakantie - dus alle tijd.
Eventuele heren werden geloosd in het museum of kwamen helemaal niet mee (die zagen die bui al hangen, natuurlijk). Het was wel drie uur voor ik een boterhammetje naar binnen kon werken (ach, ik heb aardig wat reserves op de botten!).

Vandaag vond ik een leuk patroon op Ravelry van een "zomersok", eentje met gaatjes in het patroon.
Een beetje ventilatie kan 's zomers geen kwaad 😉.


Het patroontje is gratis te downloaden via Ravelry in het Fins en Engels. Als je sokken kunt breien is het schema eigenlijk al genoeg om het patroontje te kunnen breien.
Als je een sok met een patroontje breit kun je het beste voor een effen of heel licht gemêleerd garen kiezen. Kies je voor een druk gekleurd garen dan valt het patroontje een beetje weg. Kleur wint het altijd van patroon.

Foto's en patroon: Heidy Alander via Ravelry

Deze ontwerpster maakte nog meer moois:


Ook dit patroontje is gratis te downloaden via Ravelry

(nog stééds geen account op Ravelry? Gauw maken! Gratis, geen spam en andere troep maar wel zoooooveel inspiratie van andere breisters en haaksters vanover de hele wereld!)




2 opmerkingen:

  1. Leuke sokken, Jeanet. Ik ben net begonnen een paar sokken te breien. En wat gezellig dat het lekker druk is in de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige sokken. Ik kan ze breien maar draag ze eigenlijk nooit. Waarom?...Geen idee. Misschien toch eens gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen