Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 17 juli 2017

Schelpjes

Het is zomer. En terwijl ik zucht achter mijn computer (jawel, administratie! - gevalletje eigen schuld, dikke bult) en naar buiten kijk zou ik het liefst nu even een rondje langs het strand lopen. Het is gelukkig nog niet warm genoeg voor propvolle stranden (hoewel het uitgestrekte strand bij Vrouwenpolder nevernooitniet "vol" is), en dan zomaar even een eind lopen in de zon met blote voeten in de branding. Schelpjes en andere vondsten uit het water halen en bewonderen. Maar dat gaat er nog van komen deze week, ik beloof het mezelf 😀.


Hou je van schelpen? Er zijn zoveel leuke dingen mee te maken! Zoals dit hart - alle kleuren van de zomer zitten erin. Je vindt het terug bij De Gulle Aarde.

Ook deze mesheften zijn prachtig om te gebruiken voor een sfeer-licht:

Vakantie • Knutselen • Schelpen
Foto/idee: Beautylab

en deze plaatjes plukte ik van het net - zonder beschrijving, maar die heb je niet nodig 😁

50 Magische DIY-Ideen mit Muscheln | Do it yourself Ideen und Projekte

tea light

Sharpied seashells
(doodling op hoger niveau!)

Schelpenkrans, op het strand ontstaan de beste ideeën! :)

Toch liever haken? Dan is dit misschien iets voor je, ik vond het idee via Ravelry. Het patroon is te koop via Craftsy (Engels)

Nog meer inspiratie nodig? Dan maak je dit bijzondere Ammonit-kussen, patroon is te koop via Ravelry.



En hier vind je alle schelpenideeën op een rij.






6 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je gauw een gaatje vindt voor die strandwandeling.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. TE gek laat ik nog schelpen hebben liggen jaaaa..... daar kan ik wat mee doen maar de gehaakte versie is ook geweldig leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet er gewoon tijd voor maken hoor. Het is ook gewoon heerlijk het strand. Ik vind die beschilderde blauwe we super mooi zeg. Die gehaakte witte schelp is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi die ideeen. Ik heb nog wel schelpen. Heb net een zomerhoekje gemaakt met zand en schelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat deel je een leuke schelpideeen die gebreide is fantastisch. Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo. Complimenten voor mooie werkjes. Hoe heb jij de schelpen gelijmd? Met lijmpistol? Zo ja, welk merk? Bij mij lijmpistol blijft lekken als ik die stop zet. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen