Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 14 juli 2017

Muisjes

Deze week ontving ik een mailtje van Hanneke die schattige muisjes breit:



Dit tafereeltje is toch herkenbaar? Pa Muis die naar een hoekje van zijn bed is verbannen omdat het kroost wordt voorgelezen door Ma Muis? 😉
Naast het breien van deze muisjes maakt ze ook nog korte filmpjes, die echt leuk zijn om te bekijken.

Op het Strand, een vakantie-filmpje!

of deze? Ik kan niet slapen:


Hier vind je ze allemaal op een rijtje! Wat een werk is dat, al die kleine details in zo'n kort filmpje!

Wil je ook muisjes breien? Hanneke maakt de muisjes naar de patronen van Alan Dart (Engels). 
Hier vind je alle muizenpatronen maar er is ook een serie mij konijntjes of juist levensechte honden of katten!



10 opmerkingen:


  1. Ik ben bang van muizen maar zo als knuffeltje zijn ze wel heel erg schattig. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke muisjes zijn dat. Ik maak ze nog een slag kleiner met nld van 0.5 tot 0,8mm. Blijft leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rianne , Deze muisjes zijn ook op nld 0.8 en 0.7 gebreid. Ik heb er ook op nld 0.5 gebreid maar die staan niet op deze foto. Kan ik die van jou ergens bewonderen?

      Verwijderen
  3. Ik denk dat vader voorleest en moeder al is gaan slapen.
    Zo knap gemaakt allemaal door Hanneke Verheem.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze prachtig!!!
    Erg mooi gemaakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattige muisjes en wat een leuke filmpjes. Eeen heel werk om zo'n filmpje te maken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn deze muizen patronen ook te vinden in het nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen