Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 14 april 2016

Zeeuwse Knop kussen

Tja, we kunnen er niet genoeg van krijgen, die Zeeuwse Knop. Vroeger werden ze vooral gedragen als halsknopen, broekstukken, sierspelden en sluitingen voor de zware halssnoeren.

  zeeuwse-knopspelden.jpg - Juwelier Minderhoud

  
Oude erfstukken worden tegenwoordig omgesmeed tot moderne sieraden maar verder is de vorm terug in bakblikken, fietsbellen, zeepjes, dropjes en verzin het maar. Wij doen weer lekker mee met dit Zeeuwse Knop Kussen:




Dit is toch een must-have? Gemaakt van 3 bollen Miami of Softfun, gehaakt met nld. 3½. 
We bedachten dit niet zelf hoor, het patroon is gebaseerd op een kussen van Redheart. Het patroon is in het Engels.
Koop je bij ons 3 bolletjes Softfun of Miami, dan krijg je de Nederlandse vertaling erbij!


Bestellen mag natuurlijk altijd! Dat kan via onze webshop
Bij een bestelling ontvang je 2 patronen, nl ook nog het onderstaande:



De patroontjes zijn niet los te koop.


6 opmerkingen:

  1. Ik had vroeger een zilveren ringetje met een Zeeuwse Knop er op. Maar ik dacht altijd dat het een Zeeuwse Knoop was? Ook het bloemetje met deze naam vind ik heel erg mooi. Dit kussen is prachtig mooi.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik had ook zo'n ringetje, wat een leuk idee dat kussen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het kussen komt er goed bij, ik ben dol op de Zeeuwse Knop en ik heb er dan ook verschillende sieraden van, zelfs de bloedkoralen met twee strengen in plaats van vijf (het was al duur genoeg). En natuurlijk het bakblik!
    groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend! Een ander woord heb ik er niet voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh.. dit zag ik dus in-wording liggen laatst ;o) Wat is-ie leuk zeg, zoals je zegt een echte 'must-have' voor de fans van de Knop :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het mijne is klaar en al afgegeven als verjaardagskadootje :-)

    BeantwoordenVerwijderen