Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 28 april 2016

Safavid

Patroontjes met een Perzische naam of een linkje naar de Perzen blijven me boeien :-)
En dit prachtige patroon van Kieran Foley is helemaal prachtig: Safavid!
( Meer weten? Even kijken op Wikipedia!)

The interior of the dome which is inset with a network of lemon-shaped compartments, which increase in size as they descend from a formalised peacock at the pattern inlaid on plain stucco
(plafond van de moskee in Isfahan)


Niet direct een patroon voor beginners. Er worden verschillende technieken gebruikt om de verschillende kleuren te breien. Je kunt het patroon kopen via Ravelry. Het is in het Engels met schema´s.


Op de website van Kieran Foley vind je meer informatie en foto´s. Zucht, als ik toch eens meer tijd had..... ! O ja, en een zak geld - dan kocht ik nóg meer mooie wolletjes voor in de winkel......


5 opmerkingen:

  1. Jeetje wat prachtig weer.
    Telkens weer dik genieten bij je Jeanet.
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat vind ik wel een héél mooi patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtig patroon. Ik vind de Perzische stijl ook zo mooi.
    Kon ik dit maar breien zeg. Wat een kunststuk.
    Groeten en fijn weekend, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtig patroon. Ik vind de Perzische stijl ook zo mooi.
    Kon ik dit maar breien zeg. Wat een kunststuk.
    Groeten en fijn weekend, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is echt wel een prachtwerk, maar vooral kunstig en supermooi!!!!! Hadden we inderdaad meer tijd en geld dan konden we bij Kieran zelf een workshop volgen!
    Dromen mag toch????
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen