Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 april 2016

Olifantjes en zo

H'm, ik wist niet dat je je kind zo kon missen als je wéét dat ze niet in de buurt is. Normaal is ze ook de hele dag weg, maar dit is toch anders. Gelukkig zijn de communicatiemiddelen tegenwoordig van dien aard dat je nooit heel lang op bericht hoeft te wachten. Een haperende wifi doet het ook af en toe wél! De reis is prima verlopen, de eerste ervaringen met tekort aan stromend water, elektriciteit en wifi zijn opgedaan (je kunt het ook hier volgen).


We blijven maar in de stemming met patroontjes van olifantjes! Ik heb op dit blog al heel wat verzameld onder het label Olifant
Bij Christel Krukkert vind je een heleboel beestjes, waaronder Olifantjes, Giraffe, Struisvogel en een Leeuw. 

Sep (4)Sally (3)

Roosje (1) Leo4
Jules (2)

De patronen zijn in het Nederlands en allemaal los te koop. Het patroontje van Olivier het Olifantje is gratis!

Olivier
Dit schattige olifantje is van Little Cotton Rabbits. Het Engelse patroontje is te koop via Etsy of Ravelry

Toy knitting pattern for a girl elephant in a frondy frock

5 opmerkingen:

  1. Succes, nu je dochter 'op afstand' zit! Wat een leuke beestjes laat je ons zien. Zo schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je haar mist. De knuffels zien er schattig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk die laatste olifant
    Breit u ook voor anderen
    Want deze zou ik wel graag willen kopen van u voor mijn kleikindje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk die laatste olifant
    Breit u ook voor anderen
    Want deze zou ik wel graag willen kopen van u voor mijn kleikindje

    BeantwoordenVerwijderen