Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 23 april 2016

Waterlelies

Ziezo, de werkweek zit er (bijna) op. Ik ga mezelf dwingen om nog een uur de administratie in te duiken (erg veel dwang nodig, want ik verzin 1001-dingen die voorrang krijgen, zoals bloggen!).
Terwijl het zonnetje buiten vrolijk schijnt èn de regen tegen het raam tikt, worstel ik met nog even door de papieren - het zou er niet bij moeten horen..... :-(

Dit kwam ik vanmiddag tegen tijdens een zoektocht naar een heel ander patroon. Lang leve Ravelry, want wat ontdenk ik daar toch prachtige dingen!


Deze prachtige gehaakte sjaal kreeg de naam Waterlilies, je vind het koop-patroon via Ravelry. Het is gemaakt met Rowan Kidsilk Haze (kleur 200-Twilight), 2 x 50 gram - deze kleur hebben we nog op voorraad in de winkel (€ 25,95 per 50 gram/400 meter 70% kidmohair, 30% zijde)
Het fijne garen (mohair met zijde) is geverfd in mooie kleuren en het geeft de sjaal net dat extra!
Het is hetzelfde garen als deze kol. Uiteraard kun je ook heel ander garen gebruiken, op Ravelry vind je hier dezelfde sjaal met andere garens.

Fijn weekend allemaal!




5 opmerkingen: