Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 5 april 2016

Omgekeerd

Er zijn van die patronen die aan de achterzijde net zo mooi zijn als van voren. Deze kwam ik net tegen, en is erg geschikt voor bijv. een sjaal die aan twee kanten gezien mag worden. Maar ook voor een dekentje of kussen. Het patroontje is een ingebreid diamantje in gerstekorrel:


Het patroontje (en een foto van de achterkant) vind je hier. Het patroontje is in het Engels geschreven, maar niet moeilijk (k = knit, recht en p = purl,averecht).
Opzetten: een veelvoud van 22 plus 1 steek (en eventueel een rand van rechte steken). Een patroontje om op te slaan voor je-weet-maar-nooit!

5 opmerkingen:

  1. Dat is ook een leuk patroon voor een moebius kol :-) Groetjes, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk patroontje Jeanet! Ik heb hem op mijn Pinterest gezet. Thnx ;-).
    Lieve groetjes, Nelleke
    (Volgende week kom ik weer bij je buurten; zin in!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi patroontje en dat kan iedereen, zelfs ik...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag,
    Ik heb een hele andere vraag en hoop dat u kan antwoorden. Ik brei een trui voor onze kleinzoon met een rondbreinaald. Nu staat er in het patroon: Ga verder met omslagen maken aan elke kant van de merksteken wanneer je aan de goede kant bent. Maar als je rondbreit is er toch geen goede kant. Ik begrijp het niet, kunt u het me uitleggen?

    Alvast dank, groet, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen