Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 8 april 2016

Afrika-update



Hallo lieve lezers, hier ben ik weer!

Het is inmiddels al weer een tijdje geleden, maar jullie zijn mij vast nog niet vergeten, toch?
Toen ik vorige keer schreef vertelde ik jullie over mijn plannen: vrijwilligers werk in Kenia met onze school, de CSW. Inmiddels, weken verder, zijn er veel onverwachte veranderingen geweest.

Na mijn blog berichtje en de Unicat-Rafiki actie stroomden de bestellingen en donaties binnen, heel erg bedankt! We hebben heel veel opgehaald en ik heb te horen gekregen dat een groot deel  van dit geld wordt gebruikt om een klaslokaal op te bouwen. Dus in dit lokaal zit straks een bijdrage van jullie allemaal!

Toen was er eind februari ineens een onverwachte wijziging, een waarschuwing van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Er was tereurdreiging op de vliegvelden in Kenia, en de vliegvelden konden we nou net niet ontwijken... De reis ging dus niet door, tenzij de waarschuwing voor 5 april werd ingetrokken, helaas bleek dit niet het geval.

Toen ineens was er afgelopen weekend bericht, een alternatieve route! Na heel wat inspanningen en telefoontjes hebben onze twee geweldige leraren en begeleiders het toch kunnen regelen. We vliegen nu eerst naar Tanzania, en moeten dan nog 200 kilometer over land reizen naar Voi in Kenia...

Tjonge jonge, wat een spanning en sensatie, maar onze reis gaat door. En jullie donaties worden gebruikt om de inwoners van Voi nieuwe hoop en kansen te geven, en daar zijn zij, en ik, jullie ontzettend dankbaar voor.

Dus lieve lezers, ontzettend bedankt! Want zonder jullie was dit allemaal een heel stuk lastiger geweest. Dank jullie wel, en tot de volgende update.

Heel veel liefs,
Miriam 

NB: nog een noot van mama: afgelopen weken waren behoorlijk hectisch en spannend, want het was echt de vraag of de reis wel door kon gaan. De docenten die meegaan hebben een gigantische berg werk verricht door de tickets om te boeken, extra vervoer te regelen, visa voor Kenia én Tanzania aan te vragen. Wij zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen. Paspoort, inentingen, rugzak en honderd dingen meer, én op zoek naar € 500 extra die het omboeken met zich mee nam :-)
Als het internet in Kenia het toelaat, zal Miriam tijdens de reis ook proberen een update te geven.



PS: op verzoek van velen het banknummer van Miriam: 
NL55 RABO 0312218397 t.n.v. M.G. Jaffari o.v.v. Project Kenia.


8 opmerkingen:

  1. heel veel succes. Wanneer vertrek je precies? Misschien het rekeningnummer nog even noemen.. dan komt het vast goed met die 500 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes ginder , veilige heen en terugreis. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat rkeningnummer noemen zou ik even doen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend gaaf en geweldig goed van jullie.
    Super project.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Complimenten hoor. Veilige reis naar Kenia en succes met jullie geweldige job.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig kun je toch nog gaan. Succes met alles maar vergeet vooral niet om ook overal van te genieten en indrukken op te slaan. Dit doe je niet alle dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig komt het goed, al is het via een omweg! Heel veel plezier, geniet ervan!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen