Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 4 april 2016

Lopende projectjes

Soms krijg ik wel eens een reactie van een lezer die denkt dat ik alles zelf maak waar ik over blog. Mocht ik willen.....! Met de beste wil van de wereld zou ik het niet voor elkaar krijgen, en ik mag wel 400 jaar worden als ik alles nog zou moeten maken wat ik wil. Ik hoop maar dat ik anderen een beetje de weg wijs naar leuke patronen en inspireer.
Toen ik net met bloggen begon was ik nog een beetje enig-in-mijn-soort, maar als je een beetje social media volgt, dan wordt je overladen met ideeën, patronen, inspiratie. Het is voor mij dan ook niet te doen om in die jungle steeds iets supernieuws te brengen, soms komt iets uit de oude doos. Daarnaast wil en kan ik ook niet met elke hype meedoen, sommige projecten, CALs en ideeën krijgen vanzelf genoeg aandacht :-)

Uiteraard blijf ik zelf ook lekker bezig. Niet al te ingewikkeld, want ik leg het wel 100 keer neer op een dag - ik brei of haak maar kleine stukjes per keer. 's Avonds en in het weekend neem ik het mee uit de winkel en probeer ik iets meer meters te maken. Zoals aan deze Josephine-sjaal van Noro Taiyo 4Ply. Supersimpel, alles rechtbreien, aan een kant meerderen.....er kan niet zoveel misgaan en de Noro heeft geen ingewikkeld patroon nodig. Heerlijk in het voorjaarszonnetje op de bank!


En dit is mijn haakproject, vorig jaar begonnen - gestopt - en nu weer verder:


Een heerlijk project, maar nu wil ik toch wel dat hij af is. Nog een paar lange toeren...


......en nog heel veel draadjes wegstoppen voor ik aan de rand kan gaan beginnen.

Gelukkig mag ik met regelmaat iets laten zien van anderen :-)
Leny maakte deze prachtige Golfbreker-sjaal van 2 bollen Noro Taiyo 4 Ply (kleur 47). Het originele patroon heet Frangiflutti en vind je gratis op Ravelry in verschillende talen. Ook hier vind je een Nederlandse vertaling. Prachtig met 100 gram Noro Taiyo 4Ply of andere langzaam verlopende (sokken-)wol.


We hebben verschillende kleurtjes van dit garen op voorraad, waaronder deze kleur 47. Een bol bestaat uit 50% katoen, 17% wol, 17% polyester en 16% zijde. (€ 10,50 per bol van 50 gram).

En nu ga ik weer snel van alles regelen voor de Kenia-Afrika reis die niet-wel-niet-en dan toch weer wel lijkt door te gaan..... spannend! Wordt zéker vervolgd :-)


2 opmerkingen:

  1. Ach, wat zou dat jammer voor M. zijn als de reis niet zou doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei wat spannend! Ik hoop echt voor Mirjam dat het uiteindelijk wel doorgaat!
    Wat blijft Noro toch een prachtig garen!
    Groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen