Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 7 april 2016

Kleurtjes

Weet je waar ik weer eens zin in heb? Om wol te verven! Een hele dag met kleurtjes in de weer. De voorraad in de winkel is nu nog maar beperkt. Ik weet nog niet wanneer ik een hele maandag vrij kan plannen, maar de kriebels zijn er!

Deze kleurtjes liggen nu nog in de winkel:


Het zijn strengen waarvan een deel wit (off white) zijn gelaten en de rest in regenboogkleurtjes is geverfd. Bij het breien geeft dit een superleuk effect, denk maar aan zoiets:


Deze wol is geschikt voor sokken, maar uiteraard ook voor heel veel andere projectjes! Het is ook prima te combineren met effen wol, zie hieronder. Omdat sokkenwol een lange looplengte heeft is het ook geschikt om mee te haken.


Er liggen ook nog andere gekleurde strengen in het schap. In dezelfde tinten maar met minder of geen wit erin. De strengen wegen 100 gram - 420 meter per streng. 75% wol/25% polyamide (€ 12,95)
De effen sokkenwol heeft dezelfde samenstelling en meters per 100 gram (6,95)


Wie wil bestellen mag altijd mailen naar jaffari@zeelandnet.nl of kom het bekijken in de winkel. 
Wat de volgende verf-partij op zal leveren, weet ik nog niet :-)

5 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens! Heb er ook weer zin in! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PRACHTIG!!! Om hiermee te mogen breien moet echt wel top zijn! En wol verven en spinnen wil ik ook gaan leren binnenkort :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig!! Ik hoop ook nog eens zelf te kunnen gaan verven!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen