Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 april 2016

Lichte stress......

In huize Jaffari heerst lichte stress... :-)
Kindlief kwam vanmorgen ietwat pipsjes uit bed, de zenuwen begonnen nu toch wel op te spelen.
Na de parlementsdag van gisteren moest ze vandaag gewoon nog 1 dag naar school, valt van haar fiets, schaaft haar heup (alles hangt er nog aan) en moet ze vanavond ook nog een korfbalwedstrijd spelen.... arme tegenstander!

Maar alles is klaar, alle voorbereidingen zijn getroffen! Morgen heel vroeg vertrekt ze. O, loslaten is best moeilijk! (En als ze naar haar moeder aardt zal het haar laatste reis niet zijn).
Ik had dit stress-balletje maar moeten haken voor haar:

crochet-amigurumi-soft toy-cat-stress-ball
Hier gevonden (gratis, Engels)

of een stress-citroentje!
Crochet-Lemon-Stress-Ball-Pattern
Hier gevonden (gratis brei- én haakpatroon in het Engels)

Deze zijn ook leuk, mét toepasselijke teksten:
Van Ravelry

Elk balletje voldoet wel!
Hier  een link naar een Nederlands patroon.

Ik ga nu nog even kindlief aanmoedigen, de laatste dingetjes regelen (ik ben toch blij dat ik geen 10 kinderen heb!). Wordt vervolgd!

10 opmerkingen:

  1. Oh.. en dan ook nog eens zo'n begin van de dag.. zucht ;o) Hou je taai Jeanet, dikke knuf ook voor Mirjam!! En wens haar een geweldige reis toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. STERKTE!!!!! Nog even volhouden.
    Fijne dag. groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte met afscheid nemen e.d. Het is toch een hele onderneming. En mijn complimenten voor je dochter, wat een ondernemende meid.
    Ik hoop dat je problemen met het oorsuizen weer snel zullen verminderen. Het is zo belastend.
    Ik kocht vorige week de felgekleurde sokkenwol bij je in de winkel en ben er al lekker mee bezig. Het wordt leuk!

    Groet, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Miriam langs deze weg: Heel veel plezier en succes, geniet ervan!
    Mama: Wees trots en sterk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oei... succes met alles en een goede reis gewenst voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen mijn dochter opstond om naar Uganda te gaan zei ze ook: "Ik wil geloof ik niet...." Dat is een zwaar momentje voor je als moeder om dan blij en opgewekt te zeggen dat er vast meer kinderen even last hebben van dat gevoel. Maar... zodra ze bij de groep was, was er geen twijfel meer mogelijk. De groep ging dus zij ging ook!
    Wij gaan het deze zomer ook weer beleven met kind 2 die naar Ghana gaat!

    Veel succes en plezier Mirjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat loslaten valt niet mee! Mijn zoon vertrekt deze zomer voor een maand naar China...en ik ben degene met buikpijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte! En veel plezier en een fantastische reis voor je dochter!
    Erg leuk, de toepasselijke patronen die je weer deelt :-)
    Super!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel succes en veel plezier! Misschien voor jezelf nog een stressballetje maken... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen