Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 17 maart 2018

Kant

O, wat heb ik het gehad met de winter....... ik hou van sneeuw en winter - maar nu écht even niet meer. Genoeg, genoeg! Het is niet te geloven, gisteren heb ik de winkeldeur wel 2 uur opengelaten. Een heerlijk zonnetje, weinig wind en het rook zo heerlijk naar lente. En vandaag zo guur, zo koud tot op mijn botten (en geloof me dat ik een behoorlijk isolerend laagje daar om heen heb zitten). Het sneeuwt nog steeds, het stuift, vliegt in alle kieren en gaten en komt op plekken waar het niet zou moeten zitten. Ik word er gewoon somber van en daar is best wat voor nodig. Op een of andere manier komt er niets uit mijn handen (ik ben altijd veel productiever als het druk is).
Uiteraard is het stil in de winkel, wie gaat er nu op pad als het niet strikt noodzakelijk is? Daar wordt mijn humeur niet beter van - ik kan best wat klanten gebruiken. Maar misschien halen we volgende week de schade wel in - of spuugt de webshop allerlei bestellingen uit 😉.

Snowy Crocus

Volgende week begint de astronomische lente officieel, ik hoop dat het lente-weer snel volgt. Tot die tijd zullen we het hier mee moeten doen. 


Ik zocht een prachtig patroon voor jullie op, dit is de Minogame-shawl van Monique Boonstra. Op Monique's Blog kun je meer lezen over de achtergrond van deze sjaal en zijn naam.

Het Nederlandstalige (of Engels) patroon kun je bestellen via Ravelry (en als dat niet lukt kun je ook contact opnemen via Kantwerk. Andere patronen van Monique vind je hier op Ravelry.


En nog een tip: Als we in de toekomst gebruik willen kunnen maken van Nederlandse patronen, is het belangrijk om Nederlandstalige ontwerpers te ondersteunen! Het maken van patronen is een monnikenwerk (en het ontwerpen van prachtig kantwerk gaat veel, veel verder dan een vierkant ribbel-lapje tot patroon bombarderen). In een tijd waarin handwerkbladen veelal (soms slechte) vertalingen zijn van buitenlandse edities moeten we onze Nederlandse ontwerpers waarderen en steunen!


Het sneeuwt nog steeds, het waait nog steeds. Mijn dipje is nog niet over. Van mij mag het morgen warm water regenen maar dat zal niet gebeuren. We houden maar moed dat het volgende week wat beter zal zijn!

Fijn weekend!






3 opmerkingen:

  1. Hoi Jeannet,
    In Goes sneeuwt het ook nog steeds, als echt wintermens kan er normaal erg van genieten, maar om deze
    tijd toch niet meer. Ik waaide net zowat uit mijn jas! En met ook nog een man met griep al een hele week
    in bed, wordt ik er ook niet vrolijker op.
    Maar niet getreurd, ook al zie ik nu geen narcissen meer van de sneeuw die er op zit, maandag wordt het
    weer beter volgens de weerprofeten.
    Hoop dat er vanmiddag nog veel klanten je winkel binnenwaaien.
    Groetjes,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och arme, wat kan er toch een groot verschil zitten in het weer in ons kleine landje. Hier in Drenthe waait het wel hard, maar er valt geen sneeuw en het zonnetje schijnt zelfs flauwtjes.
    Ik help je hopen dat het morgen warm water regent!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onlangs les gekregen van Monique Boonstra top !

    BeantwoordenVerwijderen