Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 25 juli 2017

Opruimen

Met het vooruitzicht op winterwolletjes met veel volume en een winkel die niet groter wil worden qua oppervlak is het tijd om wat plaats te maken en op te ruimen. De komende tijd zal ik wat pakketten maken die voor een hele aantrekkelijke prijs te koop zijn.
We beginnen met de Noro Tokonatsu. Ik maakte eerder van dit garen een heerlijke omslagdoek: Mara


Voor deze omslagdoek gebruikte ik 8 bollen Noro Tokonatsu, een ontzettend zacht garen. Het is dan ook gemaakt van 40% katoen, 30% zijde en 30% viscose - veel zachter kan het niet! (125 meter op 50 gram, breinaald 4-5 mm)
Hoe ik deze sjaal maakte vind je hier terug.

Ik heb nog 4 pakketten  1 pakket (een van de bovenste foto) om een dergelijk grote omslagdoek te maken zoals deze, in onderstaande kleuren:  helaas zijn alle pakketten op!



De pakketten bevatten 8 bollen Noro Tokonatsu, 8 x € 8,75 = € 70,00 en deze pakketten mogen weg voor € 39,00. Op = op, wie het eerst komt, mailt of belt.......


Het patroon Mara vind je terug op Ravelry en is aan te passen aan elk soort garen en naalden. Kijk op Ravelry voor verschillende uitvoeringen. Of je nu deze Tokonatsu neemt, een bol unicat, katoen of wol. Pas je naalden aan en breien maar! 







3 opmerkingen:

  1. Hoi, Heeft u nog een pakket te koop van de poncho
    gr. Netty v.d. Heuvel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nog 1, reageert u a.u.b. via mail of telefoon!

      Verwijderen
    2. hoi, gaat over, ik dacht dat het om een poncho ging. gr. Netty

      Verwijderen