Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 20 juli 2017

Andersom

Hoewel ik zelf nogal wat ideeën spui op dit blog word ik zeer regelmatig - aangenaam - verrast door de creaties van anderen. Soms is een eenvoudige verandering van een patroon al genoeg om tot een verrassend resultaat te komen.

Els haakte al heel wat Unicatbollen weg 😁 (dit is zachtjes uitgedrukt) en maakte de mooiste creaties.
Deze sjaal is gebaseerd op het patroon Fallen Leaves van Wieke van Keulen. Ze vermenigvuldigde de opzet een aantal keer zodat ze niet met de breedte maar juist met de lengte startte. Het kleurverloop wordt zo schitterend, kijk maar!


Kleir Zinnia (helaas niet meer leverbaar)


En de kleur Pauw:



(Dank je Els, voor de foto's en het idee!

Els startte de opzet met 410 lossen (zorg dat je ze los genoeg haakt!), zodat je 15 x het basispatroon kan haken. De sjaal werd 200 x 40 cm, haaknaald 4.
Het uitgebreide patroon Fallen Leaves is verkrijgbaar in het Nederlands via Ravelry of bij ons in de winkel. 







8 opmerkingen: