Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 26 juni 2017

Golf na Golf

Deze prachtige kantsjaal is een prima patroon als je nog niet zoveel ervaring hebt in het breien van kantsjaals. De vorm is als een halve maan, dus heerlijk om te dragen op een koele zomerdag.


Je breit de sjaal aan één stuk, eerst het halve maan-deel en daarna de kantrand.
Het patroon is gratis te vinden bij Knotions, waar je een Engelse beschrijving vindt, maar ook schema's. Met een vertaallijst van enkele Engelse breitermen is er prima uit te komen!

Afbeeldingsresultaat voor knotions onda su onda

Foto's en patroon: Knotions

Garensuggestie: Voor de sjaal heb je ca 730 meter kantgaren nodig, bijv. Jupiner Moon Findley of Borgo de' Pazzi Lace. Wil je liever iets met linnen? Dan is de Pelagia of Fresco van Borgo de' Pazzi beslist ook iets voor jou.
Kom gerust langs in de winkel of informeer even via mail naar de mogelijkheden.





2 opmerkingen:

  1. Echt een hele mooie sjaal! Bedankt om het patroon te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Jeanet voor deze tip. Mijn vvorlaatste bol Unicat wacht al een poosje om een omslagdoek zonder punt te worden en dit wordt hem omdat het een heerlijk breipatroon is. In het bovenstuk verwerk ik een deel van het kantpatroon a zodat het niet te saai wordt en het is een goede oefening rondbreinaald hanteren.

    BeantwoordenVerwijderen