Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 14 februari 2019

Valentijn

Vandaag vliegen de liefdesbetuigingen me om de oren! Mijn mailbox puilt uit van Valentijnsmails - en ook Facebook en andere social media vult zich met hartjes en verklaringen hoeveel iedereen toch van mij houdt. Mijn lief ontgaat het hele gebeuren, hij is niet zo romantisch aangelegd (maar daar heb ik me 25 jaar geleden al bij neergelegd 😉).

We doen dus vandaag vrolijk mee met al die liefde! Want deze prachtige sjaal past natuurlijk helemaal in dit thema. Hij kreeg de toepasselijke naam De Zeeuwse Kus(t).


Het hartjespatroon in deze prachtige sjaal is gebaseerd op het patroon Neeltje (Tholen) uit het Beddengoed. Lees het verhaal van Neeltje hier nog maar eens na.

Het pakket bevat het garen, patroon en een Zeeuws knoopje en kun je bestellen in onze webshop.


Natuurlijk zijn er nog veeeel meer mogelijkheden om deze prachtige sjaal te breien, bijv. Unicat (aan 750 meter heb je genoeg). Maar ook andere garens zijn geschikt, kom gerust eens kijken!

******

NB: Gisteren blogde ik over de Valentijns-unicat en tot mijn verbijstering was deze kleur binnen een uur uitverkocht. Ik heb nog wat bollen na kunnen bestellen, deze staan weer in de webshop - maar dan is op ook écht op!


3 opmerkingen:

  1. Jeanet, vraagje is het patroon op 2 naalden te breien of moet het op een rondbreinaald? groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen