Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 februari 2019

De laatste

Vandaag is het laatste deel verzonden van de serie patronen van het Beddengoed van Tante Zoet, voor iedereen die het BOMbonnement heeft gekocht of het complete pakket. Het betreft de afwerking van de deken - en dat in 2 varianten.

Misschien ben je nog lááááng niet zover (kan ik me iets bij voorstellen), maar er komt een tijd dat je je door alle patronen hebt gebreid/geworsteld. Wie de dekens wel eens in het echie heeft gezien op een beurs of in onze winkel weet dat we hebben gekozen voor 2 varianten: een gebreide rand of een  van stof.




Ai, een lastige keuze - ze zijn allebei mooi. Wil je een extra Zeeuws tintje aan je deken geven en ga je voor een stoffen rand? Dan is een strook Zeeuws Schortenbont misschien ook een idee? Hieronder zie je een foto van de Zeeuwse Visserstruien-deken, waar ook een randje schortenbont aan is genaaid.


Zeeuw Schortenbont bestel je hier, je hebt aan een halve meter genoeg (let op: een halve meter = 1 eenheid in de webshop).

********

Het laatste Beddengoed-patroon mag misschien wel verzonden zijn, de zoektocht naar Zeeuws breiwerk is nog lang niet ten einde. Anja en Stefanie zijn nog steeds bezig met onderzoek en soms lijken er meer vragen dan antwoorden te komen 😉.
Al eerder vertelde ik van de vondst van een oude Libelle uit 1951. 


Het is niet duidelijk wie het patroon geschreven heeft van het doekje dat bij ons werd getoond - en of er nog auteursrechten gelden op dit patroon (lees hierover verder op het blog van Tante Zoet).
Daarom een vraag aan jullie: is er iemand die meer weet over de ontwerpster van dit doekje:


Mocht je meer weten? Mail dan naar Zeeuwse visserstruien @ gmail . com
(en dit bericht delen is fijn!)







1 opmerking:

  1. Mooi, met dat stoffen randje! Prachtig idee, al vraag ik me af of ik dat er ooit zo netjes aan zou krijgen.... :-D Ach, ik ben nog lang niet zover!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen