Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 25 november 2014

Wanten!

Poeh! Lekker koud vanmorgen :-)
Eindelijk weer voor wanten! (Je snapt dat ik niet zo makkelijk over wanten blog bij 25 graden...)

Deze vrolijke wanten doen je de kou vergeten: http://www.ravelry.com/patterns/library/pearl-chain-mittens



Je vindt een gratis patroon van deze pareltjes op Ravelry. Als je veel verschillende restjes hebt kun je ze mooi kleurig maken, maar met een bol verloopgaren krijg je ook een mooi effect.

En natuurlijk kun je ook kiezen voor onze Zeeuwse Wanten, gebreid op nld 3½ zijn ze net een beetje dikker (en warmer).



Je kunt complete pakketjes (wol en Nederlands patroon) van deze orginele wanten bestellen via Tikkeltje Zeeuws.


Wil je deze techniek (Fair Isle) goed onder de knie krijgen? Meld je dan aan voor onze Workshop Fair Isle op zaterdag 13 december. Er zijn nog een paar plaatsjes vrij!


5 opmerkingen:

  1. Hoe zoek jij zoiets op, op Ravelry? Want als ik bij patronen Mittens zoek, en kies voor Knitting, Free, en With photo dan komen deze wanten echt niet tevoorschijn! Ik zoek zelf veel op Ravelry maar blijkbaar zoek ik niet goed. Hoop dat je het wilt uitleggen hier. Hartelijke groetjes van Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het koude weer komt er bijna aan, ze zullen goed van pas komen, onze wantjes. Dit zijn pracht exemplaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat zijn die Zeeuwse wanten mooi!!! Ben ooit eens begonnen aan polsmofjes met dit geweldige motief (van de kerstballen ;) maar ze zijn nooit afgekomen... Toch weer eens boven water halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig mooi die zeeuwse wanten en ook het andere paar is erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige wanten, de zeeuwse vooral, maar ook de andere zijn supermooi, kan je voor wat tijd zorgen asjeblief?
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen