Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 14 november 2014

Grote stappen...

Deze week twijfelde ik erg wat mijn volgende brei- of haakprojectje zou worden. Maar in zo'n drukke week is het niet handig om met iets écht nieuws te beginnen, dus koos ik voor een projectje "grote stappen - gauw thuis"!

En laat dit nou best goed van pas komen op zo'n natte, gure dag als vandaag :-)


Ik breide snel een kolletje op naalden 10. Alleen maar rechte steken (alsof je een foutje zou zien bij dit garen....) 20 steken opzetten en 4 bolletjes opbreien, aan elkaar zetten en that's it! Heerlijk makkelijk en da's net wat ik nodig had. Bontje, harig en pluis zijn helemaal hip deze winter.
Je hebt 4 bolletjes nodig voor een kol, verkrijgbaar in 4 kleuren (1,95 p.bol)

Je kunt er ook prima kussenhoesjes mee breien (heerlijk zacht!!), je hebt dan 3 bolletjes nodig voor een enkele zijde van een kussen ca 40x40 cm.


Zo gepiept, groot effect!





3 opmerkingen:

  1. Kriebeldekriebel, mijn vingers beginnen te jeuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke wol. in welke kleuren zijn deze verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk voor een kussen! Lijkt me heerlijk om nu met de koude dagen tegenaan te kruipen! :)

    BeantwoordenVerwijderen