Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 november 2014

Sint-cadeautje?

De hulp-pieten van Sinterklaas doen dit jaar heel goed hun best. Ze leveren de leukste doosjes bij mij af zodat iedereen op tijd een mooi cadeautje kan krijgen.


De kleuren goed op de foto krijgen is nog een hele kunst, vooral 's avonds. Maar hier krijg je toch een goede indruk van de kleuren zoals ik ze nu heb staan (en volgende week komt er nog een doos!)



Nog een keer alles op een rijtje over dit Unicat-garen: ca. 250 gram/900 meter per bol. Samenstelling is  50% katoen/50 % acryl. 1 bol is genoeg voor een sjaal of kol.
Breien op 3-5, haken ca 4-4½, maar afhankelijk van je hand en wat je mooi vindt.
Een bol kost 23,95. Je mag altijd mailen om een bol te reserveren of te bestellen.

Weet je nog dat ik blogde over de Begonia Swirl. Van unicat is het ook prachtig, kijk maar, kleur Fruitig:


Deze prachtige sjaal vind je terug op Ravelry. Het patroon is gratis te downloaden via Ravelry in het Nederlands, maar uiteraard hebben we het patroon ook in de winkel.(voor deze sjaal verbruik je het hele verloop niet helemaal op).

Een ander prachtig voorbeeld blijft de Perfect Darkness van Wieke van Keulen. Het patroon is ook te koop bij onze winkel. Deze kleur is Hartenbreker (komt volgende week weer) en komt van Brummelliese.


En deze wil ik jullie zeker ook laten zien. Het is een Duits patroon "Schief gewickelt" en beschrijft 3 varianten op een gebreide möbius-sjaal (een sjaal/kol met een slag erin). Je breit vanit het midden naar de uiteinden. Het patroon is beschreven in het Duits en te koop via Ravelry


Een gehaakte möbius vind je terug bij Johanna - gratis en in het Nederlands!

Vertaallijsten van Duits naar Nederlands zijn te vinden op internet o.a. hier en hier. Heb je de möbius eenmaal opgezet, dan breit het bijna vanzelf :-)
En ja, soms is het lastig dat patronen alleen op Ravelry worden verkocht. Niet iedereen heeft een creditcard of Paypal. Het is helaas niet anders. Misschien heeft iemand in je omgeving een creditcard en wil die een keer een patroon bestellen. En anders maar gewoon Nederlandse ontwerpen (van goede kwaliteit) gaan maken :-)



3 opmerkingen:

  1. Alweer zoveel moois. Dank je wel Jeanet.
    Een tip voor iedereen die geen creditcard heeft. Er zijn prepaid creditcards te koop o.a. bij Bruna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige garens... zoveel leuke ideetjes weer om te maken... maar nu nog de tijd ervoor...
    Goeie tip hierboven...
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer een boel prachtige garens binnen Jeanet! Ook dat Norogaren is supermooi lacegaren. Ik ben heel blij dat je besloten hebt om toch te blijven bloggen, er zijn altijd voor en tegens en iedereen heeft het wel eens moeilijk met alles, zeker als je hormonen parten spelen (ken ik ook perfect :-) maar onthoud je grote fanclub, je trouwe klanten en hoe dankbaar we zijn voor je inspiratie telkens weer!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen