Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 29 november 2014

Poppen

De hele dag ben ik al bezig met het schrijven van dit logje, elke keer 2 woorden of een foto. Terwijl het caketje in de oven bakt maak ik het even af. Wat een leuke dag was dit. Zoveel lieve mensen ontmoet, hartelijke mails en post met leuke verrassingen, wensen en cadeautjes en en brief uit Canada! Ik lijk wel jarig :-)
Maar nu stoppen we écht met abonnementjes en andere verrassingen anders durf ik nooooit meer mijn hart te luchten op dit blog - afgesproken? Dit wou ik bloggen vandaag:

Gebreide poppen zijn van "alle tijden". Tegenwoordig komen er wel hele leuke exemplaren voorbij. Ik zet er een paar op een rijtje.


Wat een lieve pop! Ik vond 'm op Ravelry. Het is wel een hele mooie variant van een popje dat je vinden kunt op Knitty.com. Gratis patroon, Engels. O, ik hoor al weer iemand kreunen - nee, wéér Engels :-) Maar probeer het maar eens met een vertaallijst!!
Dit popje is gebasseerd op hetzelfde patroon - het ziet er heel anders uit. Gebruik je fantasie dus maar!


Vind je het toch lastig, het engels? Dan kun je kiezen voor de schattige Jutta! Deze Nederlandse patronenboekjes zijn bij ons te koop. (€ 6,60) Met Jutta kun je eindeloos variëren!

 SONY DSC



6 opmerkingen:

  1. Je verdient het hoor, al die vriendelijke aandacht! Gewoon van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige popjes weer! En Jeanet je verdient die aandacht echt wel, je bent een echt leuke, toffe en zeer vriendelijke dame die zoveel mensen elke dag weer inspiratie geeft, ook nu weer. Bedankt voor deze leuke popjes, je kan deze variaties vast ook toepassen op de basispop van A&C, misschien eens iets voor mij om te proberen, ik hou van uitdagingen! Nog een fijne zondag!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die popjes zijn echt heel leuk , ik zou ze zo willen maken maar ik wil zo veel nog doen , groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de vertaallijst!!!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen