Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 10 november 2014

Gerstekorrel

Als ik nog eens heel veel geld heb ( ik vrees dat dat nog wel even gaat duren) dan wil ik meer gaan reizen. Vroeger was ik best reislustig, ik woonde 2 jaar in Israel, ik keek rond in voormalig Oost-Duitsland (vrijwillgerswerk in een ziekenhuis), liep 3 maanden stage in een kindertehuis in Hongarije, deed een projectreis in Zimbabwe en Namibia en kwam toen een Iraanse man in Nederland tegen.... en toen waren we uitgereisd.

Met dochterlief bedenken we waar we nog eens naar toe willen reizen (fantaseren mag, he?), en New York zouden we ook nog wel eens willen bezoeken. Maar dan wil ik ook naar Purl Soho !


(Zo´n wandje wil ik ook in de winkel....)

De website van The Purl Bee is in elk geval om te smullen, hoewel ik denk dat maar weinigen in nuchter Nederland zoveel geld neer leggen voor deze bijzondere garens. Maar genieten mag...

Dit is zo mooi, gemaakt van een simpele gerstekorrel

gradient-cowl-600-8

(Foto´s en idee van The Purl Bee)

gradient-cowl-600-26

Je kunt het patroon (Engels) vinden bij The Purl Bee of Ravelry. Kies een dun garen (sokkenwol?) in 5 kleurtjes en brei telkens met een dubbele draad in verschillende combinaties. Brei niet te strak, dan blijft de kol ( een rechte lap die aan elkaar wordt genaaid) soepel vallen.


Eerder blogde ik al over een dergelijke sjaal hier, ook met een verwijzing naar The Purl Bee.

5 opmerkingen:

  1. Prachtig! En eh... op reizen zit geen leeftijdsgrens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, nee gelukkig niet! De grens is nu mijn portemonnee...!

      Verwijderen
  2. Hoi Jeanet,
    Wat leuk om te lezen over je verre reizen en wat je daar gedaan hebt... zo ongeveer dan... Reizen is heerlijk, Ben en ik doen het graag, telkens naar een ander land en daar de gewoonten en de cultuur leren kennen... We willen graag altijd heel veel zien. Zo vergaapte ik me afgelopen zomer heel erg aan al dat prachtige Ierse breiwerk toen we in Ierland waren...
    Deze sjaal vind ik super mooi, zou echt iets voor mij zijn om er tussendoor te doen... lekker even iets makkelijks... hoef ik niet bij na te denken...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhhhhhhhhhhhh die winkel met al die garens......... en ik ben zo.n muts die dure garens koopt hoor !!!

    BeantwoordenVerwijderen