Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 november 2014

Kabbelende kabels

Soms is een enkele foto al genoeg om de mogelijkheden van (op zich simpele volgorde van) steken te laten zien. Dat had ik bij deze foto:


Wow! Hoe simpel en hoe mooi! De foto is van Crafty Beaver op Ravelry. Het patroon komt ook van Ravelry, en heet Winding River Cowl (precies! kabbelende golven in een rivier). Het patroon iss in het Engels en gratis te downloaden van Ravelry, via Knitting Daily (ook hier moet je een account hebben). Je kunt hier natuurlijk eindeloos mee variëren, zoals het patroon - een kol:


Maar maak 'm breder, langer, als dubbele kol, als lange sjaal - net wat je wilt. Dit patroon verbruikt vrij veel wol, omdat je de hele sjaal blijft breien in 2 recht, 2 averecht èn kabelt. Ravelry laat ook zien wat anderen van dit patroon hebben gemaakt (zichtbaar als je bent ingelogd). 
Dit patroon heeft geen zichtbare voor- of achterkant, en daarom ook mooi als moebius. En zeker als een stoere herensjaal of kol!


4 opmerkingen:

  1. Wauw, dat is zeker mooi. Leuke naam ook want het zijn idd gewoon kabbelende golfjes....ik ga hem onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi.... account gemaakt en patroon gedownload. slik.. mijn to do lijst wordt zo wel héél erg lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou hem graag maken, maar versta geen Engels, ik weet wel dat het 2 rechts en 2 averechts zijn en dat het over 28 nld gaat. Zou er iemand dat kunnen vertalen. Dat zou leuk zijn. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen