Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 februari 2015

Easy-Peasy - deel 2

Weer een gevalletje "Mooi is niet moeilijk": wat een geweldig mooie sjaal - gemaakt door Marga - is dit geworden naar aanleiding van dit berichtje dat ik eerder schreef. Maar hier gemaakt van 2 verschillende bollen invicta Colour, kijk nou hoe mooi!!!



Nu gebreid op veel dunnere naalden dan de Noro Silk Garden waar ik mee breide, maar wat komt het kleurverloop hier schitterend tot zijn recht.
De werkwijze vind je hier. Zet in elk geval altijd meer steken op dan je zou doen als je een rechte sjaal breit, de sjaal wordt nl. smaller als je de schuine sjaal "rechthoudt". Dat klinkt wat warrig, maar het is wel zo. Als je nog niet zoveel ervaring hebt met breien, is dit patroon ook heel geschikt. 
Gebruikt 2 x 100 gram invicta Colour, breien op 3-3½ mm. Voor deze sjaal zijn 80 steken opgezet.

3 opmerkingen:

  1. Hee wat leuk Jeanet, had je nog gezien dat ik er een heel blog aan gewijd heb aan de shawl? Ik ben er erg mee in mijn nopjes, leuk geworden met 50 steken.http://quiltingjeannet.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So wonderful colours! Oh, I love this shawl!
    Sunny greetings, Siret

    BeantwoordenVerwijderen