Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 november 2014

Rond

De laatste weken krijg ik regelmatig klanten die een omslagdoek willen maken die géén diepe punt heeft. Driehoekssjaals zijn er in soorten en maten, maar nu zet ik een drietal patronen op een rijtje met een halfronde vorm.

De eerste is een ontwerp van Sascha, hier uitgevoerd met de Invicta Colour - gehaakt op nld 4,5 mm.


Deze omslagdoek heeft een kantachtige uitstraling, is lekker luchtig en hier gehaakt met 2 bollen Invicta Colour 959 (2 x € 8,95) - de bollen zijn bij ons niet helemaal opgehaakt dus je kunt 'm makkelijk wat groter maken als je voor dit garen kiest. Echt een leuk patroon voor elk soort garen en seizoen. 


Deze sjaal heet Coral Beach Shawl en het patroon kun je los kopen (Engels of Nederlands) via Ravelry. Het patroon is bij ons ook te koop in combinatie met breigarens (€ 3,50).
Dit patroon is ook heel geschikt om te gebruiken met een bol Unicat! Of gewoon katoen....


*************
En vandaag kwam wéér een doosje Unicat binnen (wat een weelde - even zoveel bollen bij elkaar!!). Dat geeft me mooi de gelegenheid om deze prachtige halfronde sjaal te laten zien die Ans haakte van een bol Unicat. Deze kleur (in werkelijkheid roder) is niet meer verkrijgbaar, maar al die bolletjes op de achtergrond natuurlijk nog wel...)


Deze omslagdoek heet Fete du Printemps, en is verkrijgbaar via Ravelry. Het patroon is engels, maar is zeer duidelijk door het schema. Dit patroon hebben we niet in de winkel, maar moet je via Ravelry bestellen.


Deze omslagdoek heeft een bijzondere rand, die door het kleurverloop van de unicat prachtig wordt geaccentueerd. En natuurlijk is dit exemplaar ook prima te haken met heel andere garens!


*************

En nummer drie heb ik al eens eerder laten zien, dat is de Walking on Clouds van Annelies/Vicarno's mama. Deze is gemaakt van de unicat Christrose, gemaakt door Fiona (ze neemt deze a.s. zaterdag mee naar de Handwerkmiddag). Je kunt het patroon van deze omslagdoek kopen via Ravelry (Nederlands en Engels), of via de spinternieuwe website van Vicarno


Ook deze is natuuurlijk te haken met allerlei andere garens!


Zo, da's wel weer genoeg inspiratie voor vandaag! 


4 opmerkingen:

  1. Jeetje Jeanet, ze zijn allemaal heel erg mooi, maar de kleuren van de bovenste vind ik wel het allermooiste...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom zie ik nou ineens allemaal avonddoekjes voorbijkomen in de meest mooie kleuren?? Onze voormoeders zouden het geweldig vinden,denk ik ;o) !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh Jeanet, je overlaadt ons weer met tal van sjaals, terwijl we van de vorige nog niet helemaal bekomen zijn en nog aan het denken zijn welke we zouden breien. Je vindt de mooiste exemplaren steeds weer om ons van de wijs te brengen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeanet, your work is outstanding! I love all of your items!

    BeantwoordenVerwijderen