Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 15 november 2014

Nagenieten

Zo, even bijkomen en vooral nog even nagenieten..........

Het was weer een heerlijke dag! Wat is het toch bijzonder om met zoveel mensen bij elkaar te zijn en te genieten van een gezamelijke passie. Bij deze een verslagje:


Het was vanmorgen nog donker toen ik de laatste puntjes op de i zette. Bolletjes klaar voor de workshop, broodjes halen bij de bakker, de laatste patronen kopiëren, koffie en thee gereed zetten...
Het was vanmorgen ook nog heel vroeg en donker (en bijzonder nat) toen Wieke en anderen op pad gingen om vanuit vele hoeken van Nederland en Vlaanderen hier op tijd te kunnen zijn.


Het was een hele grote groep die de workshop Domino-breien bijwoonde. Na een aanvankelijk gekwetter en gesnater werd het steeds stiller en de wangetjes roder!


Onder het genot van allerlei lekkers (dank aan mijn moeder, Fiona en Johanna) werd er druk gebreid.
(o, wat een ruimte toch in ons opgeruimde atelier!!)


Ondertussen kon ik de nieuwste ontwerpen van Wieke bewonderen, waaronder deze Cirkel-sjaal van Wieke. Om aan te geven hoe klein de rondjes zijn, legden we een 2-euro muntstuk op de sjaal.


En de Leave a Light sjaal die prachtig was, maar ook zooooo heerlijk zacht! (Hier horen jullie later beslist meer over!)


Hetzelfde patroon in 2 uitvoeringen.


Na 2 uur geconcentreerd bezig met de workshop hadden de meesten best zin in een kop soep met een broodje, waarna de open Handwerkmiddag begon. De winkel vulde zich met nog meer mensen en dit vind ik dan ook een heerlijke foto: Al die mensen die met elkaar in gesprek zijn over hun werkstuk, bolletjes, technieken, favorieten en nog meer.....



Hup, de tassen open en haken en breien. Je laatste projectjes laten zien, elkaars werkstukken bewonderen, Passen, voelen, kleurtjes bij elkaar leggen, en natuurlijk heerlijk met elkaar kletsen.


De dag vloog voorbij. Ik heb er heerlijk van genoten. Helaas veel te weinig tijd gehad om met iedereen te praten, maar dat komt de volgende keer vast wel!!

Morgen kom ik bij, maandag ben ik weer van de partij hoor - ik heb al weer heel veel inspiratie opgedaan!



11 opmerkingen:

  1. Leuk blogje over een superleuke dag! ( en ik kan het weten, want ik was er bij .....) bedankt Jeanet en moeder voor de perfecte organisatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten, erg leuk om deze dag mee te maken. Jeanet en consorten: ontzettend bedankt voor de gastvrijheid en wie weet tot ziens! Goed weekend verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zou ik dit graag een keer meemaken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was weer genieten Jeanet!
    Heerlijk zo'n kot vol creatieve mensen, wat krijg je daar een energie van.
    Iedereen bedankt weer en vooral jij Jeanet en je hele achterban :) voor de organisatie en het beschikbaar stellen van je ruimte en het natje en het droogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zag er weer heerlijk uit, je geniet al mee enkel van de foto's te zien.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er uit als een heeeeeerlijke middag. Fijn dat jij ook hebt genoten...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er erg gezellig uit. Jammer dat ik zo ver weg woon (327 km)
    Nu druk aan het haken met de Unicat. Fijne zondag!
    Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als een warm bad voelt het altijd weer, zo'n dag met allemaal handwerksters. 's Morgens van Wieke geleerd hoe de perfecte domino's te breien en dan 's middags heerlijk met mijn intussen groeiende kring bekenden in het Zeeuwse allerlei wolligheden bepraten. Echt genieten is dat!!
    Dankje Jeanet (en al je helpers) voor de voortreffelijke verzorging.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeanet, hartelijk dank voor de gezellige middag. Altijd leuk om zoveel creatievelingen bij jou te mogen ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello, how are you? You have a very nice blog, not to miss any post I do follower. I invite you to know my blog and if you like you make my follower too. A greeting
    http://awesomeneedles.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen