Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 4 november 2014

Kussen met Herfstblaadjes

Heerlijk, die Herfst! Hier brandt de open haard voor het eerst weer sinds lang, lekker donker buiten en de bladeren komen met bakken naar beneden. We trekken weer naar binnen toe en dat is ook weer goed. Lekker op de bank met een dekentje en dit kussen met herfstblaadjes past prima bij dit jaargetijde.



Het is opgebouwd uit 4 losse, identieke stukken die later aan elkaar worden genaaid. Dit kussen is gemaakt van Scheepjeswol Stone Washed Boulder Opal 804 - beige gemeleerd en dat is een prachtige kleur voor dit kussen. We breiden dit op nld 2½, een fijne naald waardoor de blaadjes prachtig uitkomen.



Voor dit kussen (ca 40 x 40 cm) zijn 3 bolletjes gebruikt.


In de winkel ligt ook een versie in witte katoen, ook voor dit kussen (alleen de voorkant) heb je 3 bollen nodig. 




Dit patroontje is niet gratis of los te koop, maar krijg je bij aankoop van 6 bolletjes Catania (à € 2,45) of 6 bolletjes Stone Washed (à € 3,50) - kleur naar keuze. Het pakketje is hier te bestellen.



26 opmerkingen:

  1. Sooo wunderschön! Besonders die erste Farbe passt hervorragend zum Projekt. Großes Kompliment!
    Lieben Gruß
    Rosa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een mooi kussen! Groot gelijk dat je niet alles gratis kan weggeven, maar de aanbieding die je doet is ook al zo goed. 't is dat ik niet brei... :) Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er staat bij dat je er 3 bolletjes stonewashed voor gebruikt, maar je hebt een pakket van 6 bolletjes. Is dat dan voor 2 kussens?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, voor 2 voorkanten of 1 kussen met voor en achterkant. Mag je zelf weten :-)

      Verwijderen
  4. YES ! Dit bedoelde ik gisteren , hier zat ik op te wachten dat het zou komen. Ben er zo blij mee dat het hier nu staat. Ga het gelijk bestellen.
    Dank je wel !

    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanet,
    Wat een prachtige motieven en die gemaakt van de Stone Washed vind ik echt zo mooi, wat is dat toch prachtig garen en ik weet al dat dit heel fijn werkt....
    Ik wens je een heerlijke dag vandaag, hier hangt een heel dikke mist vanmorgen...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik je nu een bak hout toestuur... ;-)
    Maar prachtig hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel leuk kussentje en al zou ik wel heel graag willen maken, ik ga toch passen hiervoor.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende kussen! Is dit kussen ook te breien in maat 50cm bij 50cm? Groetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een mooi kussen .ik heb ook jullie babydekentje gebreid voor me kleindochter hailey supermooi geworden ben er echt trots op. Gr petra uit Tilburg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. I loved this pillow. Where can I find this pattern to buy?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Please, please, i want to knit this pillow, tell me how?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The pattern is only written in Dutch....

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. This isn´t a problen, I can translate. I live in Brasil and speak portuguese, but I can read and understand english too. So if I purchase this patter I will try to translate it , thanks for the attention.

      Verwijderen
  12. ik heb het kussen besteld ben zo benieuwd als ik hem ga maken heb ook het babydekentje gebreid is echt supermooi geworden dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe/waar kan ik dit patroon bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is dit patroon ook nog te doen voor een minder ervaren breister? Het ziet er wel prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Grappig, dit kussen heb ik al gebreid zo"n 38 jaar geleden. Iemand deed het even voor en is leuk om te doen en niet moeilijk. Fijn dat er een patroon van is. Succes!!
    Gr.Willy van der Have

    BeantwoordenVerwijderen