Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 april 2022

Zeeuwse Handwerktas

Het lijkt wel herfst! Alle seizoenen in een paar weken tijd, het blijft verrassen 😁 en het went nooit helemaal. Morgen komt er nog een lekkere plons aan, geloof ik en dan gaan we ons weer opmaken voor een lente-week. Ondertussen gaat de natuur zijn gang en wordt het al heerlijk groen buiten. De tijd gaat heel snel en over 2 maandjes is ook het Brei- en Haakfestival al. Tijd om wéér iemand voor te stellen die ook komt!

Marga van Dijk woont in Arnemuiden en ze maakt de leukste haakontwerpen. Je kent haar misschien al van de Zeeuwse Tunische Deken, maar ze maakte ook patronen voor die leuke stokpoppen en een Kerstdorp (en nog veel meer hoor!).



Marga is dus aanwezig op het Brei-festival en je kunt bij haar deze leuke patronen bestellen, je kunt honderduit vragen en alles ook bekijken want ze neemt heel veel ontwerpen mee. Natuurlijk neemt ze dan ook haar nieuwste ontwerp mee, de Zeeuwse Handwerktas. Deze tunisch gehaakte tas is gebaseerd op de Zeeuwse klederdracht-stoffen en heeft een heleboel vakjes waar je je handwerkspulletjes in kwijt kunt.


Er zit een handige schouderband/hengsel aan en heeft een sluitbaar deksel met een rits.
Natuurlijk komt de Zeeuwse knoop ook weer terug!


De tas is gehaakt van Catania-katoen in grijs en ecru en heeft een binnenvoering van kunstleer, zodat hij altijd rechtop blijft staan. Op het zeer uitgebreide patroon staat stap voor stap beschreven hoe je deze tas van begin tot het einde maakt.


Je kunt het patroon van deze tas kopen bij Haken met Marga (niet bij ons in de winkel). In samenwerking met Marga hebben wij complete pakketten gemaakt voor deze tas: katoen, rits, Zeeuwse knoopjes en skai voor de voering. Je vindt het complete pakket in onze webshop. Wil je andere kleuren of een bestelling op maat? Neem dan even contact met ons op, vrijwel alles is mogelijk!
Je hoeft uiteraard niet te wachten tot het brei-festival want het pakket is al beschikbaar!


NB: het pakket voor de Tunisch Zeeuwse Deken is nog steeds leverbaar en ook het Kerstdorp is weer beschikbaar in alle originele kleuren!





3 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat Marga in Arnemuiden woont. Ik volg haar op fb. Ze heeft zulke mooie patronen. Leuk dat ze ook komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Tunische workshops, Tunische patronen… dat sluit mooi op elkaar aan!

    BeantwoordenVerwijderen