Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 9 april 2022

Quattro Dégradé

Vanmiddag kon ik het niet laten om een poosje te winkeldeur open te houden. De zon scheen zó heerlijk en het ziet er ook veel vriendelijker uit, zo'n open winkeldeur. Volgende week kan het een paar dagen écht 😉. De winkel ligt nu echt vol met lente- en zomerbolletjes. Elk seizoen neem ik me voor om van alles iets te haken of te breien maar ik red dat natuurlijk nooit. Gelukkig krijg ik van alle kanten hulp. Zo wilde Laura wel een boodschappennetje haken van de nieuwe LangYarns Quattro Dégradé. Een prachtig verloopbolletje van 100 % zachte katoen. Het verloop strekt zich helemaal uit over 240 meter, dat is dus heerlijk geleidelijk en patroontjes vallen niet weg in de kleuren.


10 verschillende kleurtjes in bollen van 100 gram/240 meter. Uit 1 bolletje kun je dus zo'n leuk boodschappennetje haken. Laura gebruikte een eigen bedacht patroontje maar de basis is een bodem als een klein kleedje of onderzetter en daar lossenboogjes omheen. Er kan zóveel in zo'n netje, hier heb ik alvast 10 wolstrengen ingestopt die ik volgende week van een kleurtje ga voorzien. Hoe gaaf is zo'n verloop?


De bodem!

Een dergelijk patroon vind je ook in deze blogpost, het patroon is gratis te downloaden via Ravelry.
Ik heb deze bolletjes in onze webshop gezet.

Ook handig om te weten: de bolletjes zijn qua dikte vergelijkbaar met de standaard-katoen (Catania, bijv.). Dat maakt het ook makkelijk om te combineren!








5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi verloop. Leuk boodschappennetje met deze onderkant en de kleuren. Wat ziet de winkel er weer vrolijk uit. Ja, volgende week wordt het weer open deuren temperatuur heerlijk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n subtiel verloop van kleuren!
    Fijn dat er mensen zijn die een handje meehelpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jeanet,wat n snoepwinkel,zou wensen dat ik bij je om de hoek woonde.maar dat zul je vaker horen!ik doe het met de "stenen winkels" op de Veluwe.groet,Henny.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kleuren en een gezellig winkeltje.
    Boodschappen netje ook mooi vervangt het plastic tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die laatste foto! Eindelijk heb ik nu een idee hoe je winkel eruitziet. Gezellig en inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen