Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 13 april 2022

Workshop garen verven!

Met regelmaat lees je op mijn blog over mijn verf-avonturen. Het is ongeveer het liefste wat ik doe: kale strengetjes kleur geven! Ik verf nu al ruim 8 jaar lang - aangestoken door Johanna - en telkens leer ik weer nieuwe dingen bij. 

Johanna gaat dan ook weer workshops garen verven geven op het Brei- en Haakfestival.



Elk jaar zijn deze workshops in een mum van tijd vol, en ook dit jaar is er weer een mogelijkheid om je eigen streng te verven. Het is de enige workshop waar je je van te voren moet opgeven op deze dag, want de tijd en de ruimte is beperkt.

 


Wie dus ook eens wol wil verven kan een workshop volgen op ons Zeeuwse Brei- en Haakfestival op 4 juni 2022. Johanna geeft die dag 3 workshops wol verven.

Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei workshop garen verven



Ze doet dit op een hele bijzondere manier, namelijk in een weckpot! Ze leert je de kneepjes van de kleuren, mengen, effecten en een heleboel voorbeelden neemt ze mee. Uiteraard mag je daarna zelf aan de slag en ga je 100 gram sokkenwol verven in een weckpot.


Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei workshop garen verven


Na afloop neem je je gesloten weckpotje mee naar huis om de wol thuis te fixeren. Uiteraard krijg je een uitgebreide handleiding mee naar huis. Misschien is het handig om niet je beste kleren aan te trekken 😁. De workshop is inclusief alle benodigdheden, je hoeft niets meer mee te nemen dan een oude theedoek om je pot in te pakken om mee te nemen. 
Er zijn op het brei- en haakfestival ook ongeverfde strengen te koop in verschillende kwaliteiten als je thuis verder wilt experimenteren.

De workshops zijn op die dag om 11.30 - 13.00 en 14.30 uur. Je kunt je hiervoor inschrijven via onze webshop. Je kunt in de webshop kiezen voor een bepaalde tijd. De workshop kost € 23,50 en het bedrag moet vooraf worden voldaan(kies dus bij reservering niet voor "betalen bij afhalen", zo voorkomen we dat plaatsen niet gevuld worden).
Je gaat dan naar huis met 100 gram uniek geverfd sokkengaren (waar je sokken van kan breien maar natuurlijk ook heel veel andere dingen mee kan haken of breien), een weckpot en instructies voor thuis.
Zelf meenemen: een (oude) theedoek.



 


Je zal begrijpen dat bij deze workshop geldt vol = vol.

4 opmerkingen:

  1. Dit jaar ga ik het ook doen. Ik heb me ook ingeschreven hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die geverfde wol ziet er prachtig uit, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! En wat handig in een weckpot.
    Toch eens onderzoeken of het haalbaar is om jouw kant op te komen.

    BeantwoordenVerwijderen