Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 26 augustus 2018

Kunstroute

Hallo lieve lezers! Vandaag geen blogje van mama, maar een blogje van mij (Miriam)! Jullie zien mij met regelmaat voorbij komen, horen af en toe een leuk verhaal over mij (hoe ik een uur te vroeg bij de bakker was bijvoorbeeld) en zien mij ook wel eens in de winkel.

Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik, net als mama, wel een beetje creatief. Niet alleen thuis, maar ook op school! Zo is beeldende kunst een van mijn examenvakken en ben ik heel erg veel in het kunstlokaal te vinden. Bij kunst doen we allerlei leuke dingen, we verven, tekenen, liggen op de tafels, drinken af en toe koffie en kletsen we vooral erg veel (ik tenminste wel). We zijn niet altijd met schoolwerk bezig, maar ach, af en toe mag dat toch? Toch zijn we het afgelopen jaar erg productief geweest en jullie mogen het ontdekken! Wij mogen namelijk eind deze week meedoen aan 'Koudekerde uit de Kunst', de kunstroute van Koudekerke!



Samen met heel veel getalenteerde leerlingen en onze docente mogen wij ons werk exposeren, wat natuurlijk super gaaf is. Er zijn schilderijen, tekeningen, afdrukken, beelden en zelfs kledingstukken! Ik zal jullie eens wat van ons werk laten zien...



Joy Schroevers, een van mijn beste vriendinnen, is super getalenteerd. Een van de dingen die ze doet, is schilderen op jasjes. 


Deze jasjes zal ze op de kunstroute exposeren en misschien zelfs verkopen!


Isabelle Beekman, nog een goeie vriendin van mij, is ook super goed. Ze kan onwijs mooie portretten tekenen (al gelooft ze het zelf niet). Ook zij zal haar werk laten zien. 


Ook ik ben op de kunstroute te vinden. Deze foto is door Isabelle genomen en ik werk hier aan een groot schilderij. Het eind resultaat is op de kunstroute te zien. 


Ik neem ook wat van mijn schilderijen mee, zoals deze, maar ik heb er nog veel meer natuurlijk. 

Wij zijn natuurlijk niet de enige drie die mogen exposeren, er zijn nog veel meer leerlingen! Ons werk staat er vooral om te bekijken, maar sommige dingen zullen misschien ook wel verkocht worden. Naast leerlingen van onze school zijn er nog veel meer mensen op de kunstroute te vinden. 

De kunstroute is op 30, 31 augustus en 1 september, dat is deze donderdag, vrijdag en zaterdag. Kunstwerken zijn te zien op verschillende locaties in Koudekerke en Dishoek. Wij zullen te vinden zijn in de Toeristenkerk, Westerscheldelaan 1 in Dishoek. Meer informatie over Koudekerke uit de Kunst kun je hier vinden, zo ook het programma. 

Natuurlijk is Zeeland voor heel veel mensen erg ver, maar mocht je in de buurt zijn of wonen, kom gerust even langs! Ik ben er in ieder geval op donderdag (waarschijnlijk 's ochtends) en vrijdag de hele dag.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd, en misschien tot snel!

Liefs, Miriam


6 opmerkingen:

  1. Wat gaaf dat jij, jouw vriendinnen en de andere leerlingen al jullie kunst tentoonstellen. Er komen vast veel mensen langs om al jullie werk te bewonderen. Leuk om je op de foto aan het werk te zien. Het schilderij is zo te zien echt de moeite waard om te komen bekijken.
    Jouw moeder en vader zijn vast trots op hun creatieve dochter.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk initiatief. Ik houd van creatieve mensen. Succes Miriam en uiteraard ook voor je mede studenten. Lieve groet Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een toffe meid toch die miriam daar mag je trots op zijn jeanet
    succes miriam
    groetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Miriam, super leuk initiatief. Een kunstroute is altijd geweldig. Naast het creatieve dat je in je hebt, kun je ook nog leuk schrijven en vergeet je niet om je vriendinnen in de spotlights te zetten. Wij zijn de komende week onderweg op een roadtrip in ons camperbusje. Wellicht zijn we in de buurt, en dan komen we zeker kijken. Veel succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaaf! Ik lees het te laat, maar ik hoop dat het heel erg leuk is geweest!

    BeantwoordenVerwijderen