Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 19 december 2012

Sterretje

Het kan nog net klaar als je even doorhaakt :-)

Dit sterretje is een hele mooie! Gevonden op Ravelry, en ze zijn gebaseerd op een basis van een Afrikaans bloemetje of een andere zeshoek.



Da's een mooi project voor restjes. De sterretjes zijn gemaakt van Bravo (100 acryl), maar je kunt ze natuurlijk ook prima van katoen maken. Je vind het patroon hier op Ravelry. Het patroon is gratis verkrijgbaar in Duits en Engels. Er staan echter zoveel foto's op dat die al genoeg zijn om het te begrijpen. 


Het patroon veronderstelt dat je een zeshoek kunt haken. Even opfrissen?? Een patroon voor een Afrikaanse bloem vind je via dit logje, een andere hexagon vind je hier.

1 opmerking:

  1. Nou zeg, ik was op zoek naar een patroon voor een zespuntige ster (voor sinterklaas) en vond er geen naar mijn zin. Inmiddels heb ik zelf een patroon gemaakt. Deze zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen