Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 21 november 2018

Jarig

Het is een jaar geleden dat ik voorzichtig mijn webshop lanceerde. Jaren te laat (tenslotte had íedereen al lang een webshop), na vele hobbels en bobbels, digitale leeuwen en beren....
Poeh, wat heb ik op dat ding gezweten, úren besteed om een klein deel van de wolletjes er in te zetten. Ik heb uiteraard geen marketing-team (eeh, dat ben ik dan), geen groot magazijn met bijbehorend kapitaal, geen personeel om de orders soepeltjes te verwerken. Alles doe ikzelf 😉 - naast de dingen die ik tóch al deed!

Nu we een jaar verder zijn kan ik een beetje de balans opmaken. Inderdaad, een webshop had ik veel eerder moeten doen. Het gebruikers-gemak voor mij en de klanten is groot en administratief is het zeker een vooruitgang. Maar na een jaar heb ik ook zéker de beperkingen leren kennen! (je weet, ik ben niet zo van de rozengeur- en maneschijnverhalen).

Het grote nadeel: helaas, je kunt nog steeds niet voelen! Niet voelen hoe zacht iets is of iets prikt of niet (dat is sowieso nogal persoonijk). Je kunt géén bolletjes naast elkaar leggen om mooie kleurencombi's te maken, niet aaien, passen en meten en de kleuren zijn op elk scherm ietsjes anders.
Een ander nadeel: ik heb geen supersonisch digitaal voorraad systeem. Dus is er wel eens iets even niet, of nét verkocht in de winkel. Bij leveranciers is de voorraad ook steeds beperkter (bovendien sturen ze geen losse pakjes meer op maar moet er een volledige order geplaatst worden) en dat levert wel eens wachttijden op waar ik altijd een beetje zenuwachtig van wordt. Gelukkig blijk ik héle geduldige, aardige en vriendelijke klanten te hebben die zelden in de stress schieten (waarvoor mijn oprechte dank!!!).
Nog een nadeel: bij lange, lange na niet dat ik mijn hele assortiment in de webshop geplaatst krijg - gaat me ook never-nooit-niet lukken.


Gelukkig kan ik via mijn blog (en uiteraard de mail of telefonisch) jullie een beetje op weg helpen met jullie keuze! Een tijd geleden haakte Ans deze prachtige sjaal. Het is een bol Unicat Rafiki, samen met een draadje blauwe mohair. De zachte mohair zorgt ervoor dat de katoenen Unicat een winterse uitstraling en warmte krijgt. Ze haakte een bol van 900 meter en 4 bolletjes mohair volgens het patroon van Sascha Schaduwspel (en van de mohair was nog iets over).


Ze haakte met naald 5 en de sjaal werd ca 60 cm breed en 170 cm lang. Zo zijn er met unicat zóveel combinaties te maken, ook voor gebreide sjaals zoals de Golvensjaal


Van deze sjaal maakte ik complete pakketjes, die vind je hier. Maar natuurlijk kun je ook zelf gaan combineren. Met meer dan 100 kleuren Unicat kun je nogal wat kanten op. Toch komt ook hier weer de beperking van de webshop naar boven drijven - want je kunt geen bolletjes naast elkaar leggen. Dat deed ik vanmiddag wel alvast in de winkel voor jullie:

Unicat Onder Water met kleur 676 of 675

Unicat Amethyst met kleur 680

Unicat Steen met kleur 685

Unicat Marmer met kleur 674

Unicat Paula met kleur 678

Unicat Sappig met kleur 682

Unicat Valentina met kleur 683

Unicat Beach met kleur 675

Wil je lekker vanaf de bank gaan combineren? Let er dan op dat je een unicat kiest met niet te veel uiteenlopende kleuren. De mohair is maar 1 kleur die over de hele bol mee loopt. Bollen met een subtiel kleurverloop zijn het mooist.
Wil je de Golvensjaal maken? Bestel dan een bol van 750 meter en 4 bollen mohair.
Liever haken? dat verbruikt meestal iets meer - kies dan voor een bol van 900 meter en 4 bollen mohair. 
En kom je er toch niet uit? Mail dan gerust!
Bedenk dat ik niet alle 100 kleuren unicat in verschillende lengtes op voorraad heb, dus reken op een levertijd van ca 3 weken 😉 .


Natuurlijk tracteren we ook met een jarige webshop! Iedereen die een bestelling plaatst tot 15 december krijgt een leuke verrassing meegestuurd in het pakketje.

En dan nog maar eens een keer het webadres: https://www.blij-dat-ik-brei.nl/




5 opmerkingen:

  1. Hèhè niet evident de eerste stappen in de digitale wereld, alvast proficiat met de verjaardag
    En de beperkingen van de webwinkel neem ik er graag bij. Je weet het iedere keer opnieuw zo op te lossen dat ik hier in België blij en vrolijk word bij het ontvangen van de pakjes. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was heel tevreden met mijn pakketje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi effect met die blauwe mohair draad er bij. De kleurencombinaties zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen