Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 6 juli 2018

Schaduwspel

Hoewel we dit jaar weer niet op vakantie gaan, komen we toch een beetje in vakantiestemming door alle toeristen die ons stukje Nederland weer komen bezoeken. Het weer zit dan ook lekker mee, en blijkbaar werkt het zonnetje op de brei- en haakzin!

Ik ga je nog een heel mooi idee aan de hand doen voor een prachtige sjaal. Dit is het nieuwe ontwerp van Sascha heet Schaduwspel:




Sascha maakte gebruik van een bol verloopgaren (Maandag ga ik weer bestellen, dus als je een mooi specifieke kleur zoekt bestel ik 'm mee!)
Je kunt het Nederlandse patroon bestellen via Etsy of Ravelry.
Het mooie van dit patroon is dat het bruikbaar is voor zoveel verschillende soorten garens. Het patroon is eenvoudig aan te passen aan je wensen (ook lengte en breedte).
Het patroon is ook in onze winkel te koop.

Ans testte dit prachtige patroon met héél ander garen: wat een plaatje is dit ook!


Ik maakte dankbaar gebruik van de fuchsia-manden in onze tuin die nu wel op hun mooist zijn.


Deze versie is gehaakt van 2 strengen Borgo de' Pazzi Lace Gradient. Wat een mooi verloop is dit!



En er zijn nog veel meer toepassingen mogelijk met dit patroon. Een ideaal vakantie-projectje 😊.
(En ik kan me ook nog een winterse versie voorstellen!)


Ondertussen geniet ik nog even van het prachtige avondlicht in onze tuin. Korte momentjes maar o-zo-mooi!



*******

LET OP: Volgende week woensdag 11 juli is de winkel de hele dag gesloten.




3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi ontwerp, hé, ik zag het al op Facebook. Die variatie die je hier laat zien is ook echt schitterend!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat jullie niet op vakantie gaan. Ik had het jullie als harde werkers zo gegund om er even tussenuit te gaan. Hopelijk nemen jullie wel wat dagen vrij om even op te laden of doen jullie dat liever in de tijd dat er minder toeristen zijn.
    De sjaal is prachtig. Ik bewaar het idee even tot ik de herfstkleuren in de mode weet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi patroon! Geniet van de zomer, ook al ga je niet weg. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen