Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 14 juli 2018

Song of the Sea

Soms is het een kleur, de techniek of textuur die mij nieuwsgierig maken naar een patroon maar nu was het de naam! Song of the Sea......


En wat zie ik dan voor moois?


Wow! 
In dit patroon zijn de golven van de zee wel héél mooi gevangen.

Ik vond het patroon (alwéér) op Ravelry. Het is een Engels (of Duits/Frans) patroon maar er zitten ook teltekeningen bij. Het patroon is aan je wensen aan te passen. De kol wordt in het rond gebreid met garen op sokkenwol-dikte op nld 4mm. 

Heb je liever een sjaal? Dan kies je voor het patroon Siren Song. De sjaal wordt hierbij in de lengte gebreid.



Neem een niet te bont garen, het prachtige patroon valt dan helemaal weg.

Een heel fijn weekend allemaal, geniet van de zomer, de zon en misschien de zee 😉





5 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig. Ik val ook vaak voor namen. Ik vind de namen van Stonewashed garen ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooohh wat prachtig.
    Ik mag wel 125 worden als ik al het moois nog een keer wil maken.
    Fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O geweldig dit patroon, maar ik heb nog veel te veel on af liggen en ik ga dat nu echt eerst afmaken...tenminste als er niet supers tussenkomt :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw deze is echt mooi. Ik snap dat je voor de naam viel.

    BeantwoordenVerwijderen