Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 25 mei 2017

Magic Kette

Afgelopen maandag waren we druk bezig met het verven van wolletjes. Ik noemde al dat het ontzettend arbeidsintensief werk is (maar o-zo-leuk). Na een middag verven hebben we 30 strengetjes die volgende week waarschijnlijk in een mum van tijd verkocht zullen zijn. Dat schiet niet op 😊.

Gelukkig zijn er nog meer leuke wolletjes voor o.a. sokken met een handgeverfd effect. Deze Magic Kette is van Borgo de' Pazzi:


Nou ja, hoor ik je denken! Wat is dít nou? 


De wol zit op een soort losgebreid slangetje (waardoor uiteraard het leuke kleureffect ontstaat). Je kunt een stukje uitrafelen en weer opnieuw gaan breien waardoor een vorlijke sok ontstaat!


Ans breide van dit garen één sok als voorbeeld:



En natuurlijk kun je er ook prima mee haken! Fiona nam de rest van het garen mee en haakte - samen met een restje wit - deze kleurrijke sjaal. Ze gebruikte hiervoor het gratis patroon Butterfly van Wieke van Keulen (paste het iets aan).
Door de lange looplengte van dit garen is het prima geschikt om mee te haken, ook met grotere naald.



Voor het mooiste effect moet je je werkstuk wel even blocken, Magic Kette is verkrijgbaar op bundels van 100 gram/ 420 meter. 75% wol, 25% polyamide € 10,95 
Het garen ligt vanaf morgen in de winkel, maar uiteraard ook volgende week op het Brei- en Haakfestival. De sok en het sjaaltje hangen erbij.

Magic Kette is verkrijgbaar in 7 prachtige kleuren:





Een bundeltje kan ik vacuümeren en in een envelop verzenden (max 3 stuks). 

Hou het blog deze week goed in de gaten, ik vertel vrijwel elke dag nog iets leuks over het festival, de leuke garens die we gaan verkopen, de Goodiebag en praktische tips voor deze dag. 
Stay Tuned!



3 opmerkingen:

  1. dat is ff leuk welke naald dikte voor sokken is hier gebruikt kan dit op naald 3 ??

    BeantwoordenVerwijderen