Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 3 april 2019

Zeeuwse Kus(t) en meer.....

In de afgelopen jaren zijn er al heel wat prachtige werkstukken meegenomen naar de winkel die gemaakt waren naar aanleiding van een patroon of een blogbericht. Vaak neem ik een foto om die later te kunnen posten op mijn blog maar evengoed vergeet ik dat ook weer 😊, chaoot als ik ben.

Deze bijvoorbeeld: De Zeeuwse Kus(t). Dit maal niet uitgevoerd in lace garen maar een stuk dikker van Softfun:


Gebreid door Elly van 7 bollen Scheepjes Softfun.
Wat een ander garen kan doen!

 

De katoen en acryl-mix is een heerlijk garen, zeker als je geen liefhebber bent van wol. Het percentage acryl zorgt ervoor dat de katoen soepel blijft en het materiaal blijft mooi.
En zo weet ik nog wel een heleboel garens waarvan je deze Zeeuwse Kus(t)-sjaal van maken kan....
Het is voor mij ondoenlijk om alle mogelijkheden te laten zien, laat staan in de webshop te plaatsen. Mail of bel gewoon even als je ergens naar op zoek bent. Bij aankoop van garens uit de winkel krijg je het patroon gratis.

Tijdens het zoeken naar bovenstaande foto's kwam ik nog meer tegen:


Een Golvensjaal in de kleur Patina.


Een kleurrijke sok van handgeverfd garen.
Leuke anekdote: ik verkocht deze streng toen hij nog nat was 😉 - die heeft de winkel niet gehaald!


Een pannenlap of vaatdoekje van een patroon van het Beddengoed van Tante Zoet (Durable Double 4) - waar die patronen allemaal goed voor zijn.......


Geweldig mooie uitvoering van Wanne, gehaakt door Cathrien.
Een totaal ander garen en kleurencombi - zo leuk!


Kussen gebreid met Bobbiny (gewoon ribbels)
Wat maak je toch een leuke dingen met dit spul!


Voortaan hoef je niet meer op mij te wachten als je wat moois hebt gemaakt. Plaats je foto in de Facebook-groep en laat je complimenteren door al die andere handwerksters. 





3 opmerkingen:

  1. Leuk Jeanet dat je mijn sjaal op je blog zet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was het bijna vergeten.... Maar hij is veel te mooi om niet te tonen! Maar vanaf nu kun je dat zelf ook doen in de groep :-)

      Verwijderen
  2. Die golvensjaal staat ook nog steeds op mijn lijstje hoor :-D

    BeantwoordenVerwijderen