Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 27 december 2018

Zeeuwse Kus(t)

De tijd tussen Kerst en Oud- en Nieuwjaar is een gezellige tijd. Het gaat allemaal wat relaxter (wat later open, wat eerder dicht...) - klanten die komen hebben vrij en alle tijd, de Kerst-stress en -verplichtingen zijn voorbij en alles gaat wat gemoedelijker.
Ik ben ondertussen wat gewend geraakt aan alle herrie in mijn hoofd en om mij heen. Ik schrik iets minder vaak maar ik kan nog steeds sommige geluiden niet goed plaatsen. Voor de Kerstdagen kreeg ik het niet meer voor elkaar om veel te bloggen, maar dat zal iedereen wel begrepen hebben 😉.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle lieve mailtjes, kaartjes, lekkere en mooie dingen. Het lukt me niet om iedereen persoonlijk te bedanken.

Deze prachtige sjaal had ik al veel eerder willen laten zien. Anja ontwierp deze zijwaartse gebreide sjaal van merino lace-garen. Weer komt het Thoolse hartje er in terug maar nu weer helemaal anders!


De merino is heerlijk zacht en kriebelt niet. En rood is de perfecte kleur voor zo'n hartjes-sjaal, toch?
De sjaal weegt maar 100 gram.


Een leuk detail: aan de smalle zijde van de sjaal is boven het kwastje een Zeeuws Knopje bevestigd. Dat maakt deze "Zeeuwse Kust" helemaal af (en het verzwaart het puntje wat extra zodat je sjaal lekker zit)


We maakten pakketjes van deze sjaal in onze webshop. Deze pakketjes zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en bevatten naast het garen en het geprinte patroon ook een Zeeuws knoopje.

Natuurlijk is deze sjaal ook van vele andere soorten garens te breien, in onze winkel is er keuze zat!
Wil je toch alleen het patroon? Dat is hier te koop.


***
Morgen en zaterdag zijn we nog open van 10.00 - 16.00 uur
Volgende week starten we weer op Donderdag 3 januari, 's avonds gaan we dan weer genieten van de eerste Brei- en Haakclubavond van 2019!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten