Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 22 mei 2018

Het vervolg...

Vorige week schreef ik al over de workshopjes van Jolanda/Naomi, Jellina en Sylvia waarbij je kunt aanschuiven op het Brei- en Haakfestival op 2 juni én over Het beddegoed van Tante Zoet. Maar er is natuurlijk nóg meer, vandaag weer een tipje van de sluier:

Helemaal blij ben ik met de komst van Christel Smallegange. Onder de naam Chrizknitz ontwierp Christel o.a. de Zeeuwse Tas en de Ponchito. Daarnaast ontwerpt ze voor wolwinkels en vertaalt ze breipatronen o.a. uit het Noors.

foto van ChrizKnitz.

Christel is een kei in breien! Natuurlijk neemt ze bovenstaande ontwerpen mee, je kunt bij haar de patronen kopen. Ze neemt dan ook het patroon van haar nieuwste trui mee, dat is een pláátje!


Naast de losse patronen kun je bij ons uiteraard ook de pakketten kopen van de Zeeuwse Tas én we hebben zojuist weer een bestelling gedaan van de prachtige Maya-bollen (met nieuwe kleuren!), voor o.a. de Ponchito (en ook div. omslagdoeken)

 

 


Bij Christel aan tafel zit nóg zo'n kei in breien! Iris maakte de prachtigste ontwerpen in de Fair-Isle breitechniek en ze neemt haar patronen (AYYA Handmade) mee!




Schuif aan bij deze dames, stel je vragen over (Fair Isle-) breien, bewonder de ontwerpen en patronen!

Maar we zijn er nog lang niet, hoor! Deze dag gaat Plonie nog een keer het Ply Split Braiding demonstreren!

foto van Ploos Hofman.

Ze deed dit al eerder en ik heb hier grote bewondering voor gekregen! Wat een werk en wat een prachtig resultaat!!


 

O, wat is er veel te doen op 2 juni! En er is nog meer 😊, binnenkort nóg meer nieuws ...

Natuurlijk vind ik het fijn als jullie een beetje reclame maken voor het festival, maak iedereen maar enthousiast en de berichten delen is fijn! Dan wordt het een Feestje 😉







3 opmerkingen:

  1. Wow, die trui is prachtig! Verkoop jij het patroon daarvan ook via de webshop? Helaas moet ik werken op 2 juni, anders had ik nog overwogen om naar jullie toe te komen (vanuit Drenthe).
    Iedereen die wel gaat wens ik, samen met jullie, alvast een hele leuke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. later blog ik nog een keer over deze prachtige trui, maar het patroon zal binnenkort uiteraard via Christel te koop zijn.

      Verwijderen