Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 20 september 2017

Kolletje met kleur

Haha, zou het zijn omdat iedereen het een interessant schrijfsel vond of omdat ik iets weggeef? Mijn blogpost van gisteren werd gisteren ruim 18.000 keer gelezen! Gelukkig reageerden ze niet allemaal, hihi. 😁 Vanaf nu vast alleen maar pais en vree op het internet......dit gaat goedkomen...
We gaan natuurlijk gewoon over tot de orde van de dag. Genieten jullie ook zo van dit najaarsweertje? Hoera, droog! Een vriendelijk zonnetje, heerlijke temperaturen en tóch al een beetje herfst, want een enkele keer springt de verwarming toch even aan. Tijd voor een luchtig wollen kolletje op een shirt.



Een kleurige kol in zachte merino met een prachtig lace patroon. Karolien breide deze en ik mocht 'm fotograferen. Het garen is 1 streng Atelier Zitron Filigran (100% merino = 600 meter, € 17,50)



Het patroon komt van Handmade by Ladi JB, waar je een uitgebreide Nederlandse beschrijving vindt. Op dit blog zie je een kol in effen kleuren (elk kantgaren voldoet) met kleine kraaltjes. Op het blog van Lady JB staat ook een duidelijke uitleg hoe je de kraaltjes meebreit zonder ze eerst te moeten rijgen, heel handig!

 Foto en idee: Handmade by Lady JB


Je kunt een dergelijke kol breien met elk soort kantgaren, merino, mohair, alpaca - net wat je wilt. Je hebt minstens 600 meter nodig. 
Borgo de' Pazzi heeft een prachtig kantgaren met verschillende kleuren, 100% merino - 750 meter op een streng € 17,50 Superzacht garen en heel fijn om te dragen.
Wil je een van deze strengen (of de felgekleurde van Zitron) bestellen, dan kun je ons altijd mailen of bellen 0118-602300.



10 opmerkingen:

  1. Mooi en gezellige kleurtjes hoor. Vandaag ben je zo door alle reacties heen hihi. Gelukkig staan er nog veel van deze mooie dagen ip de diverse weersites, duimen dat het ook zo is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele mooie kleuren!
    Vanmiddag lekker in de zon zitten haken, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 18000!?!?! Wow! En ook veel leuke reacties :-)
    Wat laat je weer een prachtig patroon zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zullen het er maar op houden dat we allemaal zat zijn van die negatieve reacties😉

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoera droog??? Wij waren het enige plekje in NL waar het de hele ochtend en een deel van de middag regende... En we hadden het zóóó nodig (not!) Maar later werd het droog met een lekker zonnetje! Gewoon dat ook ff vermelden om het positief te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is waarom ik uit principe, en dat klinkt misschien een beetje streng maar zo bedoel ik het zeker niet, niet meedoe aan give-aways. Hoe leuk en aantrekkelijk ze ook vaak zijn, en ik heel graag brei, haak, quilt en ander creatiefs doe. Het stoort mij een beetje dat er dan wel heel veel reacties op een post zijn. Maar misschien lok ik met mijn reactie nu wel negatieve reacties op 🤔. Ik wens je zoveel klanten toe in je winkel als reacties en lezers op je vorige post. Ik geniet altijd van je verhalen en foto's. En laten we inderdaad alstublieft een beetje aardig en tolerant zijn naar elkaar toe.
    Het maakt het leven een stuk gezelliger.
    Een heel fijne dag gewenst.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Top dat jouw bericht zo vaak is gelezen. Nu hopen dat die 18.000 lezers voortaan allemaal positief reageren online en offline.
    Wat een mooi breiwerk. Dat ziet er best ingewikkeld uit. Allereerst om met dit soort strengen garen te werken en dan ook nog dit mooie patroon te breien. Waarschijnlijk heb je hier gewoon voldoende oefening voor nodig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is helemaal mijn seizoen. Ik geniet van het niet te warm zijn, de verkleuring van alles. De gezelligheid binnen. HEERLIJK. Ja en dan komen ook de wolletjes weer uit de kast. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen