Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 28 maart 2014

Viooltjes

Deze week heb ik eindelijk de bloembakken voor ons huis aangepakt. De eenjarigen van vorige zomer waren niet zoals gebruikelijk ter ziele gegaan in de winter, maar gewoon doorgegroeid en uitgeschoten. Het zag er niet meer uit. Met wat viooltjes kan het er weer tegen tot de nieuwe zomerbloeiers de bakken weer kunnen vullen.

Zelf viooltjes haken/breien? Hier zijn er een paar op een rijtje:

gehaakt viooltje

Nederlandse beschrijving op Blij met Draadjes

Van Drops

Metdie kleine viooltjes kun je van alles doen, maak er een boekenlegger van, applicatie, speld 'm op je tas. Dit is ook een leuk idee: een naaldenmapje! Gevonden bij Bunny Mummy.


In een Granny Square
(te koop in Engels op Ravelry:

Wanten in Fair-Isle (Ravelry)

Gebreide viooltjes (patroon in Engels)

Ingebreid in een sjaal (Ravelry)
Pansy Pashmina
Inspiratie genoeg weer!

En nu de Lentekrans ook weer aan de voordeur hangt is het officieel LENTE in huize Jaffari!




1 opmerking:

  1. Ik vind die witte sjaal wel heel apart, schitterend. Je stoepje staat er weer moooi bij.

    BeantwoordenVerwijderen