Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 21 maart 2014

Tassen

Gisteren sloeg ik een dagje over met bloggen. Op de dag dat de lente begint vieren we ook het Iraans Nieuwjaar, en dat is dus een drukke dag (met ook nog een zieke thuis en de winkel open).
Vandaag doet het weer niet zo lente-achtig meer aan. Het was vanmorgen dan ook wat gemopper op het regenpak (waar lag dat ook al weer?).

Ach, het is prima brei- en haakweer!

In de diverse Faceboek-groepen circuleren veel ideeën voor het haken van een tas. Als basis dient een boodschappentas (van AH o.i.d.), die wordt omgehaakt. In de jaren dat ik aan het bloggen ben heb ik er al verschillende laten zien, kijk je nog even mee?

Tas in V-steek van Sarah London, ik blogde er hier over.
Deze tas is gemaakt met een V-steek, gemaakt van stokjes en lossen.


Of deze, gemaakt van Granny Squares - rondom met zwart afgewerkt. Ik blogde er hier over.


Nog eentje met Granny Squares vind je hier


Nog meer tassen-inspiratie nodig? Je vind ze allemaal terug onder het label tas op mijn blog (bijna 50!!)


7 opmerkingen:

  1. Hier wordt je meteen heel vrolijk van ( terwijl de regen hier tegen de ramen slaat)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig nieuwjaar! En beterschap!
    En inderdaad: prachtig, die tassen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomaar eventjes 50 maal tassen bij je labels! Jij blijft onuitputtelijk Jeanet, ga ze allemaal eens bekijken :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk!! Wat heb jij er al een boel gemaakt.....ik ben toevallig op zoek naar zo'n AH tas. Vandaar dat ik bij jou uitkwam.
    Hier in het dorp hebben ze er geen bij de AH......maar mijn man gaat na het werk even bij een andere AH langs.Ik ben benieuwd!

    Ik ga je blog in mijn linkenlijst zetten...zodat ik nog eens kan bezoeken.

    Groetjes Thea ♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heb ze allemaal eens doorgekeken, zaten leuke ideeën tussen. gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heb ze allemaal eens doorgekeken, zaten leuke ideeën tussen. gr jacoline

    BeantwoordenVerwijderen