Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 5 maart 2014

Poef

Heb je genoeg kols, sjaals en dekentjes gemaakt deze winter?  Is heel de familie voorzien van warmte (terwijl die winter maar niet wou komen)? Dan begin je lekker met het aankleden van je interieur!


Geef je oude poef een jasje! Neem een beetje dikke wol en dan een beetje experimenteren met kabels of patroontjes. Deze poef hierboven is een lange lap met aan het begin en eind een boordsteek. De zijkanten zijn gewoon in tricotsteek (met weer boordsteek aan de onderkant) en aan de zijkanten genaaid. Omdat elke poef weer anders is van maat moet je wat experimenteren..
Je kunt het patroon hier vinden (Engels), gebaseerd op een Ikea-poef.

Deze is van Redheart (met Engels patroon)


Liever wat eenvoudiger? Deze is in Gerstekorrel van Vogue Knitting


Of deze..... (bron onbekend)


En heb je alle poefjes en voetenbankjes gehad, dan neem je de fauteuil ...

hand knitted cream aran armchair slip cover

en als je niet meer te stoppen bent...een wandkleed......?

wow.

8 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb je best wel lol af en toe als je je stukjes schrijf...
    Ik kan me dat zo maar voorstellen namelijk :)
    Geef mij maar zo'n stoel,
    heerlijk om savonds in weg te kruipen met boek of haakwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, zeker weten :-)
      Zeker als er pubers meelezen en hun bijdrage leveren.......

      Verwijderen
  2. Ja, die stoel kan ook nog met de bobbels je rug masseren als je erin zit :-D!! Maar wel graag gebreid aanleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je brengt het weer zo leuk Jeanet en inderdaad is dit altijd nog een alternatief als niemand nog een breisel van je wil :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig dat dit weer zo in is.Ik heb zelfs een (jonge ) collega die een lampekap aan t breien is .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super idee zeg, ik heb hier ook een poef waar ik al jaren iets mee wil( moet)
    en er ligt al jaren een gebreide sprei op. Ik denk dat ik maar eens wat restjes wol bij elkaar ga zoeken en de poef weer een eign jasje ga geven.
    groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love these! Thank you for sharing!
    Sheila
    http://sheilazachariae.blogspot.com/2014/02/bonfire-wedding-blanket.html

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaa, leuk geschreven! Eens kijken of er misschien ook een haakvariant is, best wel leuk namelijk zo'n poef! :-)

    BeantwoordenVerwijderen