Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 9 oktober 2020

Climb every mountain

Vrijdag is "mijn-andere-werk-dag". Meestal heb ik een vroege dienst en moet ik om 7 uur beginnen maar vandaag moet ik pas vanmiddag aan de slag. Ik ben meer van de vroege 😉.... ik word altijd een beetje onrustig als ik pas 's middags weg moet (ik zei het al eerder, ik ben voer voor psychologen). Ik zou nu mijn tijd heel nuttig kunnen besteden aan de administratie, het huishouden, uitslapen (huh?), boodschappen maar ik lummel maar wat aan. De klanten die in de winkel komen worden geholpen door Ali maar met regelmaat spring ik nog bij. Dan maar tijd voor een blog!


Op Ravelry heb ik een favorietenlijst die onhaalbaar is in een mensenleven. Van sommige projecten denk/dacht ik echt: deze ga ik eerst maken voor ik er over ga bloggen. Hopeloos natuurlijk 😂. Dit ontwerp van Heidi Kirrmaier heb ik al op mijn verlanglijstje gezet vanaf het moment dat het patroon uitgebracht is (6 jaar geleden!). Het is er nog niet van gekomen....


Dit is wel helemaal mijn ding. Zo'n trui die je over je heen gooit als je het even koud hebt. Niet te lange mouwen want die zitten toch maar in de weg en zo'n shirt eronder kun je goed opstropen. In een zomerdraadjes is het een perfecte lente trui en in de winter is het goed voor extra warmte. Beetje slobberig (opgegroeid met jaren '80-truien) is voor mij prima!


Het Engelse patroon is te bestellen via Ravelry. De trui wordt gebreid van boven naar beneden in het rond, is uit 1 stuk. Gebreid op 3½ mm, dus daar is áltijd een geschikte wol voor te vinden.

Laat ik nog eens een beetje in die boekhouding duiken voor ik weg ga..........




2 opmerkingen:

  1. Wat een grappig ding zeg. Werkse vanmiddag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nou ook altijd. Na een ochtenddienst kan ik bij wijze van spreken de hele tuin omspitten maar als ik een avonddienst heb loop ik er een hele dag tegen aan te hikken dat ik om half 5 moet gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen