Welkom op dit blog!

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Vrijwel elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien.

Ik verwijs in mijn blog ook naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik uiteraard wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag t/m vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Woon je niet in de buurt? Een deel van het assortiment kun je vinden in onze webshop. Uiteraard waarderen wij je aankoop zeer!

Veel plezier op dit blog!

********************************************



woensdag 11 september 2019

Rozengeur en Maneschijn

Of het nou dit treurige weer is of iets anders dat in de lucht zit, ik weet het niet. Er zijn af en toe van die moeizame dagen - ook in het winkelbestaan. Van die dagen dat alles even niet werkt of gaat, ondanks mijn enthousiasme. Ik heb een paar van die dagen achter de rug, waarin zich allemaal van die kleine akkefietjes opstapelen. Niks ernstigs maar nu ben ik er wel klaar mee - morgen mag er wel wat anders in de lucht zitten.


Misschien morgen even wat anders dan voorbijgangers die moeten plassen of de weg kwijt zijn. Geen vragen over patronen van 20 jaar geleden ("de wol heb ik al" en ik zie een Z**man-etiketje in de tas), of aardige mensen die bij binnenkomst vertellen dat ze echt niets gaan kopen en dan een uur alles uit de kast pakken en weer terug stoppen. Misschien ook wat minder mensen die volle tassen met wol terug komen brengen (geen "bolletje over") die maanden geleden is gekocht of speciaal is besteld en waarbij ik als spaarrekening fungeer. Of die bolletjes teruggeven die achteraf blijken te ruiken naar een rokershol... De "o-wat-een-ouderwetse-winkel-dat-dat-nog-bestáááát"-toeristen mogen morgen in Middelburg gaan rondstappen! Misschien komen morgen wél al die bestellingen binnen waar ik al zolang op wacht...
Meestal kan ik dit allemaal prima aan - het hoort erbij. Maar deze week was het allemaal iets te veel tegelijk van het goede.

Soms wordt er wel eens vergeten dat de clou van een winkel is dat er - zo af en toe - eens iets wordt gekocht/verkocht, naast de gratis patronen, het sociale praatje en de vrijwillige VVV-functie. En dan ongeveer zóveel dat de rekeningen (van de leveranciers, de boekhouder, de telefoon, de energie, de kabelverbinding, de BTW, de hypotheek, de verzekering en dan nog een paar) naar behoren kunnen worden betaald en dat en een - zéér bescheiden, minimaal - bedragje over moet blijven om het leuk te houden voor diegene die er met enthousiasme 60 uur per week werkt, al dan niet achter de schermen. Vandaag lukte dat niet. Dat bedrag niet en dat leuk houden ook niet. Soms heb je dat...


Afijn, achter de wolken schijnt de zon. Morgen wordt het anders, vást! 
Rozengeur en Maneschijn.....



5 opmerkingen:

  1. Ooo nee dat zijn geen leuke dagen voor jullie. Ik hoop dat het vanaf morgen weer de andere kant op gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb afgelopen weekend online iets bij je besteld en kijk al uit naar het pakje :-)
    We hopen op rozengeur en maneschijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dat bolletjes terugbrengen afschaffen...er zijn zoveel leuke projecten met restjes te vinden op het internet. Ik moet er niet aan denken dat mensen dat ook zouden doen met quiltlapjes. Of anders binnen een maand terugbrengen, met een beetje doorwerken moet dat lukken toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik zou het bolletje terugbrengen afschaffen. Binnen een maand prima en 1 bolletje kun je over hebben maar geen tas vol. Het is zo zonde om hier je plezier in je werk door te laten vergallen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...