Of het nou dit treurige weer is of iets anders dat in de lucht zit, ik weet het niet. Er zijn af en toe van die moeizame dagen - ook in het winkelbestaan. Van die dagen dat alles even
niet werkt of gaat, ondanks mijn enthousiasme. Ik heb een paar van die dagen achter de rug, waarin zich allemaal van die kleine akkefietjes opstapelen. Niks ernstigs maar nu ben ik er wel klaar mee - morgen mag er wel wat anders in de lucht zitten.
Misschien morgen even wat anders dan voorbijgangers die moeten plassen of de weg kwijt zijn. Geen vragen over patronen van 20 jaar geleden ("de wol heb ik al" en ik zie een Z**man-etiketje in de tas), of aardige mensen die bij binnenkomst vertellen dat ze echt niets gaan kopen en dan een uur alles uit de kast pakken en weer terug stoppen. Misschien ook wat minder mensen die volle tassen met wol terug komen brengen (geen "bolletje over") die maanden geleden is gekocht of speciaal is besteld en waarbij ik als spaarrekening fungeer. Of die bolletjes teruggeven die achteraf blijken te ruiken naar een rokershol... De "o-wat-een-ouderwetse-winkel-dat-dat-nog-bestáááát"-toeristen mogen morgen in Middelburg gaan rondstappen! Misschien komen morgen wél al die bestellingen binnen waar ik al zolang op wacht...
Meestal kan ik dit allemaal prima aan - het hoort erbij. Maar deze week was het allemaal iets te veel tegelijk van het goede.
Soms wordt er wel eens vergeten dat de clou van een winkel is dat er - zo af en toe - eens iets wordt gekocht/verkocht, naast de gratis patronen, het sociale praatje en de vrijwillige VVV-functie. En dan ongeveer zóveel dat de rekeningen (van de leveranciers, de boekhouder, de telefoon, de energie, de kabelverbinding, de BTW, de hypotheek, de verzekering en dan nog een paar) naar behoren kunnen worden betaald en dat en een - zéér bescheiden, minimaal - bedragje over moet blijven om het leuk te houden voor diegene die er met enthousiasme 60 uur per week werkt, al dan niet achter de schermen. Vandaag lukte dat niet. Dat bedrag niet en dat leuk houden ook niet. Soms heb je dat...
Afijn, achter de wolken schijnt de zon. Morgen wordt het anders, vást!
Rozengeur en Maneschijn.....
Ooo nee dat zijn geen leuke dagen voor jullie. Ik hoop dat het vanaf morgen weer de andere kant op gaat.
BeantwoordenVerwijderenIk heb afgelopen weekend online iets bij je besteld en kijk al uit naar het pakje :-)
BeantwoordenVerwijderenWe hopen op rozengeur en maneschijn voor je.
Zóóóó herkenbaar...
BeantwoordenVerwijderenIk zou dat bolletjes terugbrengen afschaffen...er zijn zoveel leuke projecten met restjes te vinden op het internet. Ik moet er niet aan denken dat mensen dat ook zouden doen met quiltlapjes. Of anders binnen een maand terugbrengen, met een beetje doorwerken moet dat lukken toch?
BeantwoordenVerwijderenOok ik zou het bolletje terugbrengen afschaffen. Binnen een maand prima en 1 bolletje kun je over hebben maar geen tas vol. Het is zo zonde om hier je plezier in je werk door te laten vergallen.
BeantwoordenVerwijderenBolletje terugbrengen binnen een maand. Heel jammer dan. Of normale voorwaarden net als zoveel winkels . Ruilen binnen 30 dagen met kassabon. Kunnen ze een ander artikel nemen. Gewoon doen . Heel normaal
BeantwoordenVerwijderenWat Els zegt! Je bent geen wol-bibliotheek. En ook geen liefdadigheidsinstelling.
VerwijderenHet hing in de lucht, dat negatieve. Het zou goed zijn als dit soort net-niet-klanten eens zelf een poosje een winkel draaiende zouden moeten houden. Dan kregen ze meer begrip voor jou en jouw collega's.
BeantwoordenVerwijderenMisschien een goed moment om jouw terugkoopbeleid wat te veranderen. Bij andere winkels kun je ook niet zo lang na aankoop iets terugbrengen. Ga eens na wat de wettelijk terugneemtijd is.
Ik wens je weer fijne positieve dagen en een goede verkoop toe, Margaret
Wat vervelend Jeanet. Er zullen ook wel weer betere dagen komen. En inderdaad, een termijn stellen om waarbinnen garen teruggebracht kan worden lijkt me een goed idee. Misschien ook maar stoppen met geld teruggeven. Je bent dat niet verplicht en kunt in plaats van geld ook een tegoedbon geven. En stinkende wol hoef je al helemaal niet terug te nemen. Groetjes, Marja
BeantwoordenVerwijderenDikke knuf! Klanten hebben helemaal niet in de gaten dat hun aanwezigheid er een van velen is. En dan gaan ze soms inderdaad erg ver. Dat is triest.
BeantwoordenVerwijderenHopelijk kun je de komende dagen goed uitrusten. Heb je back up?
Sterkte.
Waarom wol terug laten brengen? Zelfs waar rook geur in zit. Dit kan nooit van 14 dagen zijn. Ik wist niet eens dat dit kon, wol terug brengen. Nee, hoor na 14 dagen niet meer aanpakken. Online kan dit ook niet!
BeantwoordenVerwijderenJeanet, je bent veel te goed! Ik ben het met bovenstaande reacties eens.
BeantwoordenVerwijderenBinnen 4 weken ruilen of een tegoedbon, dat is toch niet teveel gevraagd. En in de verpakking terug en geen stinkende of slordige bollen. Die hoef je niet terug te nemen.
En plassen bij jullie? Dat is toch te gek, ook al ben je VVVpunt. Bij zoveel VVV's kun je niet naar het toilet.
Stuur ze maar naar een restaurant of het gemeentetoilet..
Veel sterkte en hopelijk gauw uit je dip nu de nieuwe bolletjes garen er weer zijn.
Groetjes, Marianne