Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 februari 2013

Tijdloze babyslofjes

Van Marieke kreeg ik pas een mail dat ze heel oude brei-boekjes heeft gevonden, maar daarin o.a. een lief patroontje van een babyschoentje. Graag plaats ik een linkje!


Gaaf dat een patroontje uit "Margriet breit" van de jaren '40/'50 gewoon nog meegaat! Je kunt op het blog Boon en Staak het patroontje terugvinden. Marieke heeft nog veel meer oude patroontjes gevonden en zal wekelijks een oud patroontje op haar blog zetten. Regelmatig kijken dus! 


Een soortgelijk patroontje plaatste ik al eerder, naar het idee van de oma van Ans.

8 opmerkingen:

  1. Ik ga meteen even kijken!

    groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder, die 86 jaar oud is, breit al jaren babyslofjes uit de Margriet van lang geleden. Ze breit ze niet alleen voor baby's, maar ook voor grotere kinderen. Zelfs volwassenen dragen sloffen die door mijn moeder zijn gebreid. Hoeveel paar ze al heeft gebreid is niet na te gaan, maar dat moeten er al meer dan duizend zijn!
    groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk gebreide babyslofjes alleen heb ik er helaas weinig tijd en geduld voor.. Ik vond via google de webshop http://www.baby-slofjes.net hele leuke babyslofjes, Heeft iemand ervaring met deze webwinkel? Met vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi, helaas is de blog van marieke opgeheven, heeft iemand anders dit patroontje misschien voor mij? Of een link daarnaar toe? Gr henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. helaas boon en staak bestaat niet meer ,blog is verwijderd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is iets soortgelijks: https://blij-dat-ik-brei.blogspot.com/2012/11/babysokjes.html

      Verwijderen
  7. Ik brei ze sinds corona begonnen is,stuurde altijd al kaartje als er baby geboren is bij mensen vd kerk waar ik bij hoor. Doe er nu sokjes bij. Al wel 40 weggegeven,wordt erg gewaardeerd door de jonge moeders!

    BeantwoordenVerwijderen