Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 12 februari 2013

Möbius met patent

Deze prachtig kleine möbius-kol is gebreid in een patentsteek met 2 kleuren!


Je kunt de duidelijke beschrijving terugvinden bij Creariet. Ook hier is weer gebruik gemaakt van de  Möbius-opzet van Cath Bordhi. Op mijn vorige berichtje over een möbius schreef iemand dat je ook "gewoon" een slag in je breiwerk op de rondbreinaald kan maken. Je krijgt dan echter 2 slagen in je werk en je breit gewoon van onder tot boven. Bij bovenstaande techniek brei je je werk vanuit het midden. Je maakt een soort 8 en de boven en onderkant groeien tegelijkertijd! Dat maakt de kol van Riet zo bijzonder: door de tweekleurige patentsteek zijn de boven en onderkant iets verschillend.


Riet maakt de mooiste dingen, dus een kijkje nemen op haar blog is de moeite waard.


6 opmerkingen:

  1. Leuk Jeanet, die möbius-sjaal, zou ik ook wel eens willen proberen. Misschien tegen volgende winter? Tijd ontbreekt wat momenteel....
    Groetjes, rita.
    Bedankt voor de tip alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,
    Ik heb de moebiussjaal gebreit voor mijn man, maar gewoon. Tof om te doen en het begin is juist prutswerk, maar dat lukt wel.

    groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sjaal!
    Goed idee im dat ooit ook nog eens te gaan doen :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze möbius van Riet gemaakt. Helemaal volgens haar beschrijving. Vorige week was hij klaar. Heel leuk resultaat. En al vaker heb ik bij Creariet de mooiste creaties gevonden.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou begrijp ik de piek in mijn pageviews!
    Ik ga hem binnenkort weer eens breien. Blijft leuk zo'n col.
    Groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En of dit een geweldig mooi kol is! :-)
      Ik blijf je volgen met al je mooi breisels...
      Groeten,
      Jeanet

      Verwijderen