Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 9 februari 2013

Big Foot

Op deze knuffel werd ik gelijk verliefd - wat een dotje! Hij heet Big Foot...



Het patroon komt van deze site: Twinsknit. Het is in het Engels geschreven. Alle onderdelen zijn "plat", dus je hoeft niet met 4 pennen aan de slag. Gebreid met naalden 3½ wordt de knuffel ongeveer 17 cm groot. Is het geen dotje????


Nog een kleine noot: bij een aantal sites moet je de patronen betalen met Paypal/creditcard. Ik begrijp dat niet iedereen die heeft. Maar jullie begrijpen ook dat ik niet alle patronen koop die ik laat zien - laat staan dat ik die allemaal voor anderen kan kopen (dat verzoek krijg ik nl. steeds vaker!). Vaak is op een site ook wel ergens een e-mail adres te vinden zodat je contact kan zoeken en kunt vragen of je het op een andere manier kunt overmaken. En misschien is er een behulpzame buur, dochter, zoon, collega in de buurt die je wilt helpen.
(soms voel ik me een soort Mona-in-brei-en-haak-problemen, maar lieve lezers, ik moet vooral een handwerkzaak runnen, en da's al moeilijk genoeg!!)

9 opmerkingen:

  1. lieve mona-jeanet ☺

    ha ha ha ha ha het idee alleen al...maar je schrijft het HET GEBEURT val achterover van het lachen hier

    en wat een prachtig konijn

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha, was zeker niet mijn bedoeling om jou extra aan het werk te zetten hoor Jeanet, ik ben blij dat ik niet alle leuke dingen die ik zie hoef te maken....fijn weekend, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jeanet ik ben ook verliefd wat een dotje.Een heerlijke kroel voor de kinderen

    Als wij toch eens alles konden. Dan puilde mijn huis nog erger uit. Fijn weekend zonder griep hoop ik bij jou.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker wat een dotjes, ik snap dat je daar gelijk voor viel.
    Fijn weekend, groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihihihi,moet wel een beetje lachen om je berichtje :-)
    Het haasje is zeker een dotje, heel lief.

    Fijn weekend, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk konijn zeg!
    En ze lachen zo lief!

    groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoesjes. Er is nog zoveel leuks op je blog dat ik wil maken! Tijddddd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat zijn inderdaad leuke konijntjes! Ben net begonnen met breien dus dit patroon is misschien nog wat te hoog gegrepen voor mij ;-).
    Groetjes,
    Ann

    BeantwoordenVerwijderen