Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 15 februari 2013

Accordion-kol

Een tijd geleden blogde ik over de Accordion-kol, wat een superleuk ding is dat! Maar ja, mijn lijst met things-to-do is al zoooo lang......en toen bood Ilse aan om er eentje voor de winkel te breien.

We namen het heerlijk comfortabele Miami-garen (60% katoen, 40 % acryl, makkelijk wasbaar en blijvend zacht), en Miriam wou wel model zijn!


We weken iets af van het originele patroon: Kies 4 ton-sûr-ton kleurtjes (1 bolletje per kleur) 150 steken opzetten met naalden 3½ - 4. Plaats een stekenmarkeerder aan het begin van de toer en brei rond - 5 naalden recht, 5 naalden averecht. De hoogte bepaal je zelf, ca 30 - 35 toeren per kleur, wij breiden de kleurtjes niet helemaal op. 

Ik zou zeker even een proeflapje breien, (22 steken en 30 naalden = 10 x 10) zo kun je beter de gewenste omtrek van je kol bepalen!


We maakten alvast een paar mooie kleuren-rijtjes (maar effen of helemaal bont kan natuurlijk ook, in de winkel hebben we nog veel meer kleuren!)


Roze (werkelijke kleuren zoals de foto's hier boven!)


Zwart-grijs


bruin-beige


blauw


Groen

Het is erg moeilijk om goede kleurenfoto's te maken maar ze kloppen aardig, behalve de roze tinten: die zijn zoals de kleuren van de kol hierboven. De bolletjes kosten € 3,25 per stuk - verzenden kan voor € 2,70 (vacuüm!). Wil je bestellen, dan mail je even je adres en de kleurencombinatie die je wilt.

Het originele patroon komt van Cornflower Blue, je kunt het ook op Ravelry vinden.

En nu ga ik als de wiedeweerga spullen klaarzetten voor morgen HANDWERKBEURS!!!: treinkaartjes - check. toegangskaartjes - check, de rest - nog lang niet klaar...... morgen (zaterdag) is de winkel open tot  ca. 13.00 uur, Ali gaat heel hard zijn best doen om iedereen te helpen! :-)






8 opmerkingen:

  1. Wat een gave kol zeg, erg leuk! En.. HEEL VEEL PLEZIER MORGEN!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier op de Handwerkbeurs. Er is zoooooo veel te zien en te beleven. Ik ben er moe van.... Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke col!
    lekker fleurig!

    Fijne dag op de handwerkbeurs.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige col!
    Veel plezier in Zwolle!
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoop dat je veel plezier hebt in Zwolle genieten voor jou.

    Mooie kol.Met Ali gaat het helemaal goed komen.

    Liefs José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. çok güzel ellerinize sağlık.çok güzel örgüler bunlar :)
    http://dantel-yap.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen